Wel Wi-Fi signaal maar geen toegang tot internet?

Hallo, Ik heb een Sony Xperia U en heb wel Wi-Fi signaal en de telefoon geeft ook aan dat deze verbonden is, maar als ik internet open, of apps die internet gebruiken, zegt deze geen toegang te hebben tot internet.
Ik ben momenteel in Australie, en heb mijn simkaart vervangen door een van telstra. Ik kan gewoon bellen/smsen en via data verkeer op internet. Waar ik ben is ook een Wi-Fi verbinding zonder wachtwoord, maar dit werkt dus niet. Is er iets dat ik moet veranderen in mijn instellingen? Of iets met het Ip adres? (ik heb wat lopen zoeken op google)
Er staat hier zo'n zwart kastje met twee antennes, ik denk dat dat de router is? Deze heb ik al opnieuw opgestart en gereset.
Van de eigenaar van het hotel heb ik al gehoord dat meerdere gasten uit het buitenland dit probleem hebben, maar hij weet geen oplossing.
Is er iemand die weet wat ik kan doen om toch verbinding te hebben? Help!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet klikken op je wifi programma en dan 'verbinding maken". Volg verder de instructies die het programma je geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dit probleem bij verschillende mensen gehad. Stekker van de router eruit en er weer in na 10 seconden wachten tot de lampjes weer branden en dan deed hij het weer.