Mijn geheugen is te vol?

Ik heb een Sony Ericsson Xperia arc, maar ik loop tegen een probleem aan die flink irritant is; het intern geheugen. Totaal heb ik 360 MB min Android besturing systeem heb ik ongeveer 200 MB over. Nouw moet voldoende zijn. Maar op een of andere manier gaat geheugen rap. Heb 33 apps waarvan ik 10 apps zelf heb gedownload. Maar toch had ik een keer 8 MB en een paar weken later was het nog 1 MB met alle cache gewist. Uiteindelijk naar de fabrieksinstellingen gezet maar ik dreig een paar manden later met het zelfde probleem te wachten, nu op 14 MB. En het meest irritante: apps waarvan ik 100% zeker weet dat hij op de SD kaart kan, kan niet, een app is 19 MB maar kan niet, de Play Store kijkt naar intern, terwel hij ook naar extern kan, dus foutmelding. Hoe kan ik tegen gaan dat het geheugen steeds voller en voller word?

Toegevoegd na 15 minuten:
Nog geen 15 minuten later is het nog maar 10 MB.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je maakt een denkfout.
Een app die je installeert is ( als voorbeeld ) 3 Mb, maar diverse apps hebben data nodig of creeren data nog maar te zwijgen van cache.
Dit alles komt op jouw interne geheugen, hoe meer en hoe langer je ze gebruikt hoe meer ruimte ze gaan innemen.
Dit gaat natuurlijk niet op voor alle apps.

Het enige antwoord die een oplossing kan bieden is reeds al eerder genoemd, Root.
Root is niets ander dan ( om in windows termen te spreken ) je zelf administrator rechten geven.
M.a.w. er kunnen nu zaken gedaan worden die anders niet mogelijk zijn.
Waaronder bijvoorbeeld dmv een sd kaart een extra partitie aan te maken en deze laten fungeren als intern geheugen.
Een veel bewezen app is bijvoorbeeld Link2Sd
Deze zet niet alleen de apps over naar die partitie maar ook de cache en databestanden.
Doordat deze app linkt creëert hij een soort van koppeling waardoor "android" denkt dat alles nog netjes in je interne geheugen staat.
Dit heeft als voordeel dat dit ook werkt met widgets.

zie ook;
http://nl.4androidapps.net/tag/tools/link2sd-download-118789.html

De meeste apps die dergelijke taken verrichten ondersteunen vaak geen widgets.
Link2Sd doet dit dus wel.

Nu stuit je op twee problemen.
1 is je sd kaart te partitioneren
2 is je toestel rooten

Partitioneren kan je eenvoudig met de minitool partition wizard doen.
http://www.partitionwizard.com/
Sd kaartje aansluiten dmv een adapter, de wizard opstarten en een tweede partitie aanbrengen ( 1 Gb is ruim voldoende voor een extra partitie ) let wel dat deze partitie geformateerd moet worden alszijnde primary en als indeling ext3 de grote partitie moet/kan gewoon fat 32 blijven.

zie;
http://www.youtube.com/watch?v=Cygl0qZnbaM&feature=related

Nu het rooten, de root, eigenlijk de wijze waarop de root plaatsvind en waarmee staat of valt met je android versie.
Hier een engelse tuto over het rooten van een Jelly bean based android

http://www.androidauthority.com/xperia-arc-lt15i-root-android-4-0-ics-80265/

In het nederlands kun je dit forum even uitpluizen en eventuele extra vragen stellen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1442919/36
of
http://www.androidworld.nl/forum/sony-ericsson-xperia-x10/21612-root-na-2-3-3-a.html

Let wel.
De root methode moet geijkt zijn voor jou toestel en jouw android versie.
Heb je gerede twijfels, niet doen........
Eerst alles in alle rust doornemen.
Gaat het fout, dan kan het ook echt fout gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou kunnen proberen je mobiel te 'rooten' waardoor er vele opties voor je open gaan.
Hierdoor kun je bijvoorbeeld Force2SD er opzetten wat er voor zirgt dat je apps gewoon beschikbaar blijft maar niet op je interne geheugen staat maar op je SD-kaart staat.
Als je niet weet hoe je moet rooten kun je dit altijd op zoeken op een zoekmachine