Kun je het besturingssysteem van een mobiel veranderen naar android bv. ?

Mijn zus heeft via internet een mis koop gedaan. Ze wou een blackberry torch 9800 kopen dat heeft ze gedaan maar dit is een neppe er zit geen app store op of een echt merk besturings systeem. Ik heb belooft om er naar te kijken maar ik kom er ook niet aan uit. Weet iemand hoe je het besturings systeem zou kunnen veranderen naar blackberry of android of iets met een app store is al goed! Als dit echt niet kan dan is het jammer maar zal ze het moeten accepteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Maar het is afhankelijk van de telefoon. Dus moet je uitvinden wat voor telefoon het echt is, en misschien is het wel mogelijk om er Android op te zetten.

Maar dat terzijde, als iemand jou een Blackberry verkoopt die namaak is, is dat strafbaar. Daar staan zeer hoge boetes op. Dus ik zou sowieso die persoon aangeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee dankjewel maar hoe zou ik er achter kunnen komen wat het echte merk of wat voor besturing er op de telefoon staat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen kijken voor serie- en typenummers en deze Googlen, dan kom je vaak al een heel end.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staan gegevens op een sticker in het mobiel: Model: 9800
GSM:850/900/1800/1900
IMEI:352759006802081
IMEI:352759006802099
Made in China Dit is het kan ik iets met deze informatie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, nee niet echt. 9800 is natuurlijk het Blackberry model, maar als het een neppert betreft kan dit ook net zo goed nep zijn. Ziet het er wel uit als een originele Blackberry?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is precies het zelfde als de blackberry torch vanuit de buitenkant alleen de software is engels en niet de "officiele"
de computer herkent het ook niet als Blackberry en het heeft geen app store het enige wat anders is dat er twee sim kaarten in kunnen en dat er geen blackberry boven staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt gewoon de originele hardware is, moet het mogelijk zijn het originele OS er op terug te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee ik heb er nu foto's van gemaakt en toegevoegd maar ik heb echt geen idee wat ik meer moet doen heeft uw dan nog enig idee wat ik kan proberen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ziet er uit als een echte inderdaad. Waar is deze gekocht? Zijn er nog garantiebewijzen e.d.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas niet mijn zus is niet zo slim geweest en heeft het gekocht via ebay en toen ze hem binnen kreeg kwam ze er achter dat het een neppe was. Ik probeer daarom nu nog iets om nog iets van het mobiel te maken want in deze staat heeft ze er niet veel aan maar als uw het ook echt niet meer weet dan geef ik maar op en is gewoon heel erg jammer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ebay heeft erg strenge regels als het gaat om counterfitting en oplichterij. Je moet hem zeker aangeven, want vaak ben je nog verzekerd ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee super dit zou ik nog aan mijn zus kunnen doorgeven dan!!! Dankjewel maar heeft uw nog enig idee of ik iets met het mobiel kan doen of weet uw het ook niet meer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het zo snel niet weten, maar twee bronnen die ik ken noemen nergens blackberry. http://forum.xda-developers.com/wiki/
http://www.cyanogenmod.com/devices
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee toch heel erg bedankt dat houdt het denk ik op want ik ben al heel de middag aan het zoeken geweest zonder resultaat helaas dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dan hoop ik dat jullie het geld terug kunnen krijgen via ebay. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super bedankt nog he voor alle moeite jammer dat het niet gelukt is maar ja.

Andere antwoorden (1)

Android op jouw imiblackberry?
Noop, dat gaat niet werken.
Blackberry heeft een eigen os en ondanks dat er pogingen zijn ondernomen om android te porten, is er nog geen een succesvol geweest.
De hardware/configuratie is geheel anders.
Wat je ziet is namelijk alleen maar de buitenkant, onder de grafische schil wordt namelijk ook de hardware aangestuurd en die is niet compatible met jouw BB

Wat je vaak ziet is dat android vaak geport worden op een andere toestel, maar deze toestellen hebben dan vaak dezelfde hardware of zijn anderzijds compatible.
BB is wat dat betreft een hele vreemde eend in de bijt.
Ik moet de eerste BB nog zien waarop een android os soepel en volledig functioneel op draait.

De enige kans dat je hebt is dit toestel porten met een originele BB os, maar die kans acht ik ook zeer klein daar je weer met de hardware zit.

Om even in te haken op het andere antwoord.
China heeft een ander rechtssysteem voor wat imitatie betreft dan wat wij hier kennen.
Wordt wel eens gekscherend gezegd dat China daar het alleen recht op heeft.
Ik meende dat alleen paypall dergelijke refunds doet, maar dan ook alleen als het aantoonbaar is en met aantoonbaar bedoel ik dat hij voor een echte BB verkocht is.
Ik geloof dat het termijn voor reclamatie uiterlijk zes weken na de betaling is.

Als iets te goedkoop is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.