data nog te redden na mobieltje meewassen?

Mijn Samsung Touchwiz is meegewassen, was verstrengeld geraakt in de lakens bij afhalen beddengoed.... Heb toestel laten drogen, maar lijkt overleden.
Is er wellicht toch nog een manier waarop foto's van het toestel gered kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit er een geheugenkaartje in (mini-sd)? Dan is die misschien nog gewoon leesbaar. Anders zul je naar een gespecialiseerd bedrijf moeten om de nog aanwezige gegevens van je flash-geheugen te redden.

Niet te snel opgeven trouwens, laat hem nog een paar dagen open in de buurt van de verwarming liggen en probeer het dan nog eens.

Antwoorden (5)

Dat kan helaas niet ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je foto's op een sd kaart staan dan is deze in sommige gevallen wel te redden.
Goed drogen en dan proberen uit te lezen op je pc/laptop/mac of wat dan ook.
de foto's die in het interne geheugen staan opgeslagen kun je als verloren beschouwen, daar je zelf al aangeeft dat je toestel inmiddels naar de digitale hemel is opgestegen.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet even googlen voor reparatiebedrijfjes. Er zijn nl studenten die voor een prikkie je data of een gedeelte ervan toch nog kunnen redden. Heb dit zelf van de zomer gehad, en het meeste was er nog. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan m laten maken, en als je bestanden op SD hebt staan, zijn ze waarschijnlijk intact. Maar misschien berichten, contacten etc. zijn misschien wel weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel voorzichtig laten drogen. Uit elkaar halen enzo en dan twee dagen later nog eens proberen. Hij zal het niet meer optimaal doen, maar misschien lang genoeg om je foto's over te (laten) zetten. En anders op sturen naar samsung.