Is een tablet van 7" groot genoeg om makkelijk aantekeningen op te maken voor colleges?

Omdat een laptop vrij groot en zwaar is en niet zo heel lang mee gaat op een batterijlading, wil ik graag een tablet. Nu is mijn oog gevallen op de Google Nexus 7 vanwege de geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Nu twijfel ik alleen of 7" wel groot genoeg is om aantekeningen op te maken.

Een andere optie zou de iPad zijn, maar ik heb het zelf niet zo op Apple-producten en de iPad is weer een stuk duurder.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 vrienden van me hebben laptops om aantekeningen in te maken. Ik zal morgen vragen hoe die laptop heet maar die zijn klein,licht en goedkoop en het is heel makkelijk om aantekeningen op te maken. Het enige nadeel is dat zij soms spelletjes zoals mijnenveger gaan spelen dus het leid je ook wel af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop anders gewoon een kleine netbook. Werkt hetzelfde als een laptop, maar is veel kleiner en lichter.

Antwoorden (1)

Een Google Nexus 7 is niet handig om aantekeningen mee te maken, omdat je naast het toetsenbordje op je scherm, weinig ruimte overhoudt om te typen. Misschien kun je er een extern toetsenbordje aan koppelen. Houd er dan rekening mee dat de mini-usb poort van de Nexus 7 nogal nauw luistert, dus koop beter een los bluetooth-toetsenbord.

Maar eigenlijk is een tablet helemaal niet handig om aantekeningen mee te maken. Dat gaat nog altijd stukken beter op een laptop, als ik alle stuntelaars met hun iPad mag geloven... Ik ken niemand die gierend enthousiast is over z'n pad als apparaat om aantekeningen mee te maken.

Toegevoegd na 28 seconden:
Verder is het trouwens een leuk dingetje, die Nexus 7!