Startscherm opent niet meer bij mijn Samsung Galaxy Gio S5660. Wat moet ik doen?

Als ik naar mijn startscherm wil gaan dan geeft hij aan:
Sorry!
De toepassing Startscherm Samsung (proces com.sec.android.app.twlauncher) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen? Ik kan zo namelijk niet bij mijn bestanden of andere apps.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou hem aan en uit doen heb zelf ook de gio en dit gebeurt mij ook vaak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit en weer aanzetten kan een oplossing zijn ( eventueel de batterij verwijderen ).
Maar je kan ook een factory reset overwegen, toestel uitzetten, daarna met de home en de powerknop tegelijkertijd ingedrukt weer aanzetten.
Je komt dan in een menu waar je met je volume doorheen kunt scrollen en met de home knop zaken kunt bevestigen.
Kies dan voor factoryreset en bevestig dit een aantal keer.
Daarna een reboot en klaar.
Je bent daarbij wel gelijk al jouw gegevens kwijt.
Maar dat is met een goed onderhouden backup helemaal geen probleem en is alles binnen een paar tikken zo weer terug te zetten.