Waarom kan ik niet sms'en/geen sms'en ontvangen?

Ik heb mijn gsm laten vallen en sindsdien kan ik niet meer sms'en of een sms ontvangen. Bellen en oproepen ontvangen gaat wel. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als dit probleem inderdaad is ontstaan door het vallen van je telefoon is het waarschijnlijk dat de hardware beschadigd is. Het toestel moet dan gerepareerd worden.

Misschien dat het probleem niet door het vallen komt, maar door verkeerde instellingen die zijn doorgevoerd op de een of andere manier. Wat je kan proberen (ik weet niet of dit bij elke telefoon werkt), is een simkaart van een andere provider erin doen en het toestel verbinding met het netwerk laten maken. Hierdoor worden instellingen als sms-instellingen automatisch opnieuw ingesteld. Je krijgt dan een bericht per sms hierover (heb ik bij Vodafone). Vervolgens doe je je eigen simkaart erin en hopelijk dat hij dan inderdaad wijzigingen toepast. Misschien dat het dan wel weer werkt.