Als er bijvoorbeeld Android 4.2 komt, kan je die dan ook krijgen door een update als je op 4.1 zit (zoals iOS)?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat om de telefoon Google Nexus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat verschilt per telefoon. Sommige telefoons zijn EOL (End Of Life) en worden niet meer geüpdatet. Een Google Nexus heeft het voordeel dat hij meer gesupport wordt door Google zelf en dus langer updates zal krijgen. Ik ga er van uit dat de Google Nexus gewoon de update krijgt naar 4.2, aangezien het toestel nog niet zo oud is.

Het is dus niet zoals bij Apple, waarbij de meeste toestellen gewoon de update krijgen. Voor Android is dat een stuk lastiger, aangezien er heel veel verschillende fabrikanten zijn en alles voor die toestellen aangepast moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ong 2 jaar

Andere antwoorden (3)

Ja, zodra dit besturingssysteem compatibel is met jou telefoon wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als het bedrijf zelf een firmware uitbrengt in dit geval google je zal het zelf in de gaten moeten houden maar meestal vind je de updates op de site van de telefoon of google
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Android X.Y wordt geoptimaliseerd voor een apparaatklasse ttz voor een bepaalde hardware-combinatie (cpu-gpu-ioslots).
Een nieuwere versie optimaliseren voor oudere hardware zit er meestal niet in, aangezien er, vanuit het standpunt van de maker, weinig voordeel mee te doen valt.
Als je huidige hardware dicht genoeg aanleunt bij de type-hardware versie van het nieuwe OS, zal je waarschijnlijk de mogelijkheid tot upgrade krijgen. Het is echter verre van zeker dat je oudere hardware beter af is met een nieuwere versie.
Zolang er geen echt OpenPlatform (tablet cq telefoon) in staat is een financieel leefbare structuur uit te bouwen zal dat hoogstwaarschijnlijk zo blijven.