Is er een android app waarbij je tekst in een boek kan scannen en de app het omzet in tekst?

Laatst gelezen dat er een voor ios was, maar is er ook een voor android?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Ik heb even voor je gezocht want ik was zelf eigenlijk ook wel benieuwd. Ik heb een Android app gevonden (weet niet of die ook voor ios bestaat) die het mogelijk maakt om tekst te fotograferen en dit in tekst om te zetten. De App heet 'ScanDoc Document Reader US/EU'. Kies bij openen voor 'take picture' en dan 'auto ocr' vervolgens maak je een foto en het programma zet dit om in tekst. Ik moet er wel bij zeggen dat je een goeie scherpe foto moet maken en dat er best wat foutjes in de naar tekst omgezette foto kunnen zitten. Let er ook op dat je bij het maken van een foto het toestel een kwartslag draait, wanneer je de foto rechtop maakt kan de foto niet goed worden gelezen. Gewoon even uitvogelen dus. Oja, het is een gratis proefversie, dus uiteindelijk zul je er wel iets voor moeten betalen. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Inscannen is geen probleem; dat kan bijvoorbeeld met CamScanner: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.intsig.camscannerhd&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pbnRzaWcuY2Ftc2Nhbm5lcmhkIl0.
Zie als voorbeeld onderstaande afbeelding, die ik zojuist met die app heb gemaakt.

Het omzetten naar tekst is lastiger. Je kunt de documenten wel opslaan als pdf, dus wellicht dat je ze op die manier kunt bewerken. Voor zover ik weet zijn er geen apps die gescande pagina's als tekstdocument kunnen opslaan.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011