Hoe kan het dat in wat 'vager' uitziende winkels smartphones goekoper zijn, wel nieuw en 2 jaar garantie?

Ik ben in een grote stad eens gaan shoppen voor losse toestellen zonder abonnement. Ik schrok van het prijsverschil. De goedkoopste winkels waren winkels die je misschien niet direct ingaat, maar het zijn wel nieuwe mobiels met 2 jaar garantie. Weet iemand hoe dit kan, kopen ze speciaal in of zo?
Als het allemaal in orde is, ga ik daar natuurlijk een nieuwe losse mobiel kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergelijk eens met de prijzen op internet, als ze daar een stuk onder zitten dan wordt het pas verdacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De winkels waar niet heel groot Telecombinatie/KPN/Vodafone/etc. op prijkt, dus de winkels die niet zo gebonden zijn aan een merk/inkoopvisie en bijbehorende uitstraling en winkelindeling met van die vlotte verkopers. (weet je ook gelijk waar het verschil in zit) Gok ik zo.

Antwoorden (5)

Kan meerdere redenen hebben:
goedkopere inkoop omdat ze meer inkopen.
de winkel staat niet op een A-lokatie(dat is de duurste winkelstraat) dus heeft minder huurkosten
Maakt minder grote reclame.
nemen genoegen met minder winst.
Dat soort dingen dus.
Het hoeft niet te betekenen dat die phones "van de vrachtwagen zijn gevallen"als je daar bang voor bent.
Dat soort wordt niet in een winkel verkocht
11 jaar geleden
Dat zijn dikwijls eenmanszaken die geen grote overhead hebben, dus geen kostelijk huurpand, geen of weinig personeel, geen reclame kosten, geen woeker winst, enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het met alle 2 voorgaande antwoorden eens ;) Anneliez en Powerroger. Alleen een toevoeging: Het kan "gejat" zijn en nog niet geregistreerd als gestolen. Je kunt bijvoorbeeld (niet de super dure smartphones) voor nog onder de € 30 krijgen met sim lock bij Appie bijvoorbeeld. Even naar de unlock boer om de hoek en je hebt een sim lock vrij toestel voor € 10 euro met de originele garantie. Zelf een vrij duur toestel (€ los zo'n 600) ga ik niet mee mountainbiken en heb daar gewoon een pre-paid ding voor van Nokia en totaal nog geen € 40 incl. unlocken. Hoppa, simkaart er in en weer fijn door de bossen knallen. Als je per sé alle functies van een smartphone wilt hebben, moet je zorgen dat het ding goed beschermd is. Als de winkel waar je dat ding koopt gewoon de garantie geeft, zie ik geen probleem om zo'n ding daar te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet niet dat een luxe winkel interieur ontzettend veel geld kost. Dat moet in de prijs doorberekend worden. Het is dus maar net wat jij belangrijk vindt.. Luxe winkel of je portemonnee. En te term vage winkel is wel denigreren tov de ondernemer die jou met enig voordeel een telefoon wil verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er vaak aan waar ze ze vandaan halen. En soms zijn ze branded wat wil zeggen dat Vodafone T-Mobile gebonden zijn. Dan kun je wat andere opties hebben. Maar ik heb het ook wel eens anders gehad. Bij Media markt komt het spul vaak uit Duitsland (sommige internet winkels ook) en dan kan het zijn dat bepaalde opties er niet opzitten.

Zo ontdekte ik een keer bij een Sony telefoon dat sms'en niet in het Engels kon bij een "Duitse" telefoon. Terwijl dezelfde toestel ergens anders wel die optie had. Uiteraard hadden ze bij Mediamarkt geen antwoord. Ik zou sowieso nooit mobile kopen van een provider.