Hoe kan ik er voor zorgen dat me tablet scherm ophoud met draaien?

Soms als ik op me tablet zit speel ik wat spelletje,enzo. Maar dan opeens draait dat scherm om wat kan ik doen om dat te stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Same question here ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welk merknaam tablet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tomtec ( android )

Antwoorden (1)

Rotatieslot op de iPhone of iPad in- en uitschakelen

Als je de iPhone of iPad draait, zal het scherm ook meedraaien. Wil je dat niet, bijvoorbeeld omdat je in bed ligt, dan kun je het scherm ook vastzetten. Deze tip legt uit hoe dat werkt.

Het rotatieslot voorkomt dat het scherm 90 graden draait, wanneer je je toestel kantelt. Je kunt het heel gemakkelijk in- en uitschakelen. Dubbeltap op je homeknop om de multitasking-balk zichtbaar te maken. Veeg daarna met je vinger naar rechts om de iPod-knoppen in beeld te krijgen. Helemaal links vind je het rotatieslot. Tap erop om de functie aan of uit te zetten.Een ronddraaiend pijltje met een hangslot geeft aan dat het scherm vergrendeld is. Je kunt nu met je iPhone een handstand of radslag gaan doen, zonder dat de scherm meedraait. Tik nogmaals op het icoontje om het slot weer uit te schakelen.

Op de iPad werkt dit op dezelfde manier. Maar je kunt ook de mute knop gebruiken als rotatieslot, zodat je niet steeds op de homeknop hoeft te drukken. Ga naar Instellingen > Algemeen. Onder het kopje Beperkingen vind je de mogelijkheid om de schakelaar in te stellen als rotatieslot. Je kunt nu de schakelaar aan de zijkant gebruiken om het beeld vast te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zij tablet; de kans is groot dat deze het ook niet over een iPad heeft =P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik ja