Hoe kan je controlen of een telefoon gestolen is met het IMEI nummer?

Bijvoorbeeld ik heb een imei nummer van een telefoon hoe kan ik weten of het gestolen is?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Dat kan met de link in de bron: Het Telefooncheck Register wordt vaak gebruikt door mensen die op zoek zijn naar een tweedehands mobiele telefoon.

Voordat zij een toestel kopen, kunnen zij in ons register zoeken en controleren of het toestel niet als gestolen of vermist geregistreerd staat. Op deze manier wordt het lastiger om een gestolen toestel te verkopen.

*Het is mogelijk dat het IMEI-nummer van uw telefoon langer is dan 15 cijfers. In dit geval hebben de 'extra cijfers' betrekking op de versie van de software op de telefoon. Voor het zoeken, toevoegen of verwijderen van een toestel dient u enkel de eerste 15 cijfers op te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar zijn bepaalde registers voor, doch is dit niet waterdicht.
Imei nummers kunnen namelijk gewijzigd worden.
Bij de een wat moelijker dan de ander maar het is mogelijk.
Vandaar dat de "checker" niet waterdicht zijn.

Voor te checken;
http://www.telefooncheck.nu/

Om je Imei nummer te wijzigen;
http://www.qooqle.nl/?q=changing+imei+number