Hoe werkt de garantie bij Sony Ericsson?

Ik heb in februari een Sony Ericsson Xperia Arc S gekocht, maar deze telefoon is al 3 keer weg geweest, en de telefoon is langer in de fabriek geweest dan dat ik hem heb kunnen gebruiken. Krijg ik nu mijn geld terug, of een vervangend toestel (toestel wordt niet meer geproduceerd). Of een tegoedbon van Sony?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervangend toestel waarschijnlijk... Geld geven ze nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft u een idee of ze die nog kunnen geven? Aangezien het toestel niet meer geproduceerd wordt en bijna niet meer te leveren is.

Antwoorden (2)

Het is niet hoe de garantie werkt bij Sony, maar hoe de garantie werkt in Nederland. In beginsel moet je hen de mogelijkheid geven het toestel te repareren. Wanneer dit x op x niet opgelost wordt moet men of een nieuw toestel geven of geld terug. Gezien het toestel nog leverbaar is, een geheel nieuw toestel. Sowieso zit je nog in de volledige garantieperiode. Niet laten afschepen en laat zien wat je rechten zijn. Als ze moeilijk doen stuur je ze een aangetekende brief met een periode van ongeveer 6 weken om te reageren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is uw product buiten uw schuld kapot gegaan? Dan moet de verkoper het gebrek gratis binnen een bepaalde tijd en zonder ernstige overlast voor u oplossen. In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden, zoals:

het soort product hoeveel overlast u hebt; is dat beperkt, bijvoorbeeld door een leenproduct? De verkoper moet er met de reparatie of vervanging in ieder geval ook voor zorgen dat u het product weer goed kunt gebruiken. Lukt dit niet meteen en is het product na een tijd weer kapot? Dan kan het redelijk zijn dat u de verkoper nog een keer de kans geeft om het product te repareren of te vervangen. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief.

Lukt het ook dan niet om een goede oplossing te bieden? En heeft de verkoper alleen nog maar geprobeerd uw product te repareren? Dan kunt u eventueel een nieuw product eisen, maar u mag ook de overeenkomst ontbinden. Heeft de verkoper het product ook al een keer vervangen? Dan kunt u ook de overeenkomst ontbinden. Ontbinding van de overeenkomst betekent dat u de overeenkomst ongedaan maakt. De verkoper krijgt het product terug en u hebt recht op uw geld terug. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.