wat is het verschil tussen de class van een sd kaart?

Ik zie class 2, class 4 en class 6 bij de sd kaarten, ik wil geheugenuitbreiding in mn galaxy s2, het heeft met snelheid te maken maar pakken alle apparaten de snelste?
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0412021/SD-kaart

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is de maximale overdrachtssnelheid in mb/seconde.

Voor een telefoon moet je minimaal class 4 nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
aan de andere kant is het bijvoorbeeld voor een telefoon een beetje overkill om class 10 te nemen, hij accepteert hem wel maar als de telefoon niet sneller over kan schrijven heb je er niks aan.

Behalve als je hem eruithaalt en direct in je pc doet om bijvoorbeeld films over te zetten.