Heb een 2 meter lange oplaadkabel voor mijn Ipad gekocht en nu geeft de Ipad bij het opladen aan: Opladen uit, wat is het probleem?

Toegevoegd na 1 minuut:
En laad hij nu wel of niet op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

De iPad heeft een minimale hoeveelheid stroom nodig om te kunnen laden. Hoe langer de kabel, hoe meer weerstand er is, en hoe minder stroom er aan het einde nog over is. Kennelijk is deze kabel te lang, of is de bron te zwak. Je zou kunnen proberen hem in een adapter voor het elektriciteitsnet te doen i.p.v. een USB-poort als je dat nog niet al deed. De iPad laadt nu, voor de duidelijkheid, dus NIET op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De oplaadkabel is waarschijnlijk te lang ik zou een kortere halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, meen je dit echt ?
de kabel is waarschijnlaak een data kabel wat betekent een kabe voor via de computer maar je moet een oplaad kabel kopen dat is de fout ik had dat ook maar toen dacht ik ff na en toen ik keek op de site waarvik het had gekocht en toen stond er datakan en ik dacht dus ah ik zou de kabel terug brengen of retouren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat de kabel te lang is geloof ik niet. Problemen met weerstand krijg je niet al met een kabel van 2 meter. Ik heb zelf een 3 meter lange kabel om op te laden.

De standaard kabel voor de Ipad met USB stekker en datastekker is standaard. Deze is voor data én stroom.

Wat mij logischer lijkt is dat de kabel zelf inferieur is. Ik heb diverse kabels gekocht bij DealExtream en de meeste daarvan gingen na een tijdje stuk of maakten slecht contact. Als ik het USB gedeelte in een apple Ipad adapter (dus die in het stopcontact gaat) bewoog startte het opladen wel. Dus vooral een probleem met de kabel zelf.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een data of oplaadkabel is hetzelfde. Er zit wel kwaliteitsverschil. Een apple kabel kost origineel al 14 euro voor 70 cm. De datakabel van DealExtreme 9 euro voor 3 meter.