Is het slecht vor een batterij van een ipod touch 4 om hem elke nacht op te laden ookal is hij voor 80% vol?

Is dat slecht? Als ik mijn ipod elke nacht oplaad ook al is hij dan nog 80% of meer vol (dus bijv ook 90%?) Is dat slecht? En kan hij daardoor sneller leeg gaan dan anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, voor het type accu van de Ipod touch (lithium-Ion) kan dit geen kwaad. Je kunt dit type ook beter niet helemaal ontladen.

De batterij gaat wel per jaar achteruit. Dat is helaas ook normaal bij dit type, maar een geheugeneffect (waarbij de batterij steeds minder capaciteit heeft als je deze oplaadt als deze nog bijna vol is) is er niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

slecht niet. Maar als hij 100% is dan ben je eigenlijk voor niets stroom aan het trekken. Alles wat aan een adapter zit genereert stroom. Betaal je voor niks dus... Ipod touch 4 is natuurlijk t nieuwe model dus met 80% kan je volgens mij nog heel veel uren verder...