Waarom zegt de telefoon toch dat er geen geheugen meer is?

Het gaat hier om een samsung gio. Er zit een kaartje in wat zegt dat er nog 1.2 gb vrij is. Alle apps staan daar op want als ik ze wil verplaatsen zegt hij: Verplaatsen naar telefoon. Maar als ik nu een nieuwe app wil zegt de telefoon dat het geheugen vol is. Op de telefoon zelf is ook niet veel meer vrij maar alle anderen apps heeft die ook op het kaartje gezet.. Hoe kan dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat er geen geheugen op je telefoon en/of geen geheugen op je memorycard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens 1 app die je weinig gebruikt te verwijderen en daarna zet je hem er weer op als hij het nu ook aan geeft zou ik naar een telefoon winkel gaan waar je je telefoon gehaald hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal wel degelijk aan je interne geheugen liggen. Heb je misschien een app als Facebook in gebruik of iets anders dat je niet kunt verwijderen. Zo ja, dan kun je eens overwegen, je mobiel te rooten. Nadat je dit gedaan hebt, kun je apps allemaal en helemaal op de SD-Kaart zetten. Als je hier meer info over wilt, moet je me maar een berichtje sturen.

P.S. Ik heb er ervaring mee (met de HTC Wildfire S maar ook met de Samsung Galaxy Gio toevallig).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier ook een Giobezitter...........
Het antwoord is vrij simpel.
En geeft het toestel zelf ook al aan.
Het interne geheugen zit vol.
Ook al heb je apps al verplaatst naar jouw sd kaart dan nog blijft er een deel achter in dat geheugen.
Daarnaast zijn er verscheidene apps die zich alleen maar laten installeren op jouw interne geheugen, of zijn helemaal niet verplaatsbaar ( veel widgets hebben daar een handje van ).

Een oplossing?
Schoon schip maken, wees kritisch en verwijder wat je niet of amper gebruikt.
Je zal merken dat je toestel dan wat meer "lucht" krijgt en in sommige gevallen zelf vlotter gaat werken.

De Gio is een heel gemakkelijk toestelletje mits goed gebruikt.
Ik weet niet welke tool je gebruikt om het één en ander te verplaatsen maar raad je aan om Titanium backup te gebruiken.
Deze verplaatst de gehele app en verzorgt ook je backups.
Je hebt daarbij wel root nodig maar dat is bij dit toestel absoluut geen probleem.

Als je dan iets verwijdert hebt dan kan je hem zo weer terug halen.
Op die manier kan je veel apps verwijderen en als het nodig is ook zo weer terughalen, bespaard veel ruimte en daarbij behoud je ook nog alle instellingen en/of scores die bij die app horen.