Waarom geeft Samsung Galaxy Txt aan: SD kaart verwijderd?

Ik krijg regelmatig vanzelf de melding op mijn mobiel dat de SD kaart plotseling is verwijderd. Als ik die melding krijg zijn er ineens ook apps verdwenen, die dan nadat de mobiel zichzelf hersteld heeft, weer zichtbaar zijn. Uiteraard heb ik niet die SD kaart verwijderd dus ik begrijp deze melding niet.

Wat kan er aan de hand zijn?

Toegevoegd na 5 minuten:
PS: Ik weet ook niet hoe ik op deze mobiel een ë moet typen, het lijkt alsof er geen puntjes opzitten. Hoe maak ik een ë of een è e.d.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Inderdaad, dit soort zaken zijn meestal te wijten aan een slecht contact tussen de sd en het toestel.
Even de contactjes op de sd-kaart voorzichtig schoonmaken met je nagel of iets anders wat mee je de koperbanen schoon kunt krabben.
Het kan ook zijn dat de zitting niet 100% is.
Even kijken of daar geen speling op zit.
Mocht dit wel zo zijn dan kun je dit ondervangen door een klein stukje papier te bevestigen op het kaartje.

Doch gezien de leeftijd van het toestel, zou dit nog lang niet mogen voorkomen.
Mocht dit wel zo zijn dan zou ik gebruik maken van de garantieregeling.

Voor wat het trema probleem betreft, moet je even de letter blijven vasthouden.
Je krijgt dan een klein menuutje te zien, waar je deze opties kunt vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat laatste stond ook al in een eerdere reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk maakt het kaartje geen goed contact, waardoor je telefoon soms "denkt" dat het kaartje is verwijderd.

Vroeger iets vergelijkbaars gehad met een simkaart, een stukje papier ertussen zodat het klemmetje iets harder drukte deed wonderen.