Als je telefoon is vastgelopen en je doet je simkaart in een andere telefoon, krijg je dan je oude whatsapp berichten nog binnen?

Mijn telefoon is vastgelopen. Nu zit ik met whatsapp in een groepsgesprek en ik kon nog wel zien dat ik nieuwe berichten had.
Als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe met whatsapp, kan ik dan alsnog die berichten lezen die ik heb binnengekregen maar nog niet heb gelezen?

Zo nee:
Als mijn telefoon gerepareerd is krijg ik ze dan alsnog binnen op mijn telefoon die vastgelopen was? Ook als ik die andere telefoon als tijdelijke oplossing gebruik?
En wordt ik niet uit het groepsgesprek gegooid als ik een andere telefoon gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is Whatsapp gebonden aan je telefoonnummer. Dus als je het met jouw simkaart op die andere telefoon hebt geïnstalleerd, verwacht ik dat je gewoon weer kunt deelnemen aan het groepsgesprek. Ik weet echter niet of het wel kan - Whatsapp installeren op 2 verschillende telefoons. Ook zal niet het hele gesprek op de andere telefoon staan, want dat is opgeslagen op het toestel dat vast liep.

Wanneer je telefoon gerepareerd is en Whatsapp staat er nog op, of je installeert het opnieuw, dan kun je volgens mij gewoon weer deelnemen aan het gesprek. Je bent dan weliswaar een tijd niet aanwezig geweest, maar als je niemand hebt geblokkeerd (en andersom), zou je er nog in moeten zitten.

Ik denk ook niet dat je uit het gesprek wordt gezet als je een andere telefoon gebruikt. Het enige wat de andere deelnemers zien, is dat je even afwezig bent. Zodra je weer 'online' kunt, kun je dat uitleggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Als jouw berichten reeds zijn binnengekomen op jouw vastgelopen telefoon, dan zijn deze als je toestel niet gerepareerd kan worden verloren.
Als je je simoverzet doet dat verder niets met jouw al reeds ontvangen berichten.
De berichten die "nog in de lucht hangen" kun je natuurlijk wel nog ontvangen.

Maar mischien is jouw phone nog wel te redden.
Even een reboot of anders even de accu eruit en even wachten en dan er weer in en opstarten.
Anders even een nieuwe vraag stellen.................