Hoe wordt de Android versie van mijn smartphone geupgrade?

Met andere woorden: Wordt dit automatisch gedaan en zoja, hoe merk ik dit dan? Of als ik het zelf moet doen, HOE dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is merk/type afhankelijk.

Samsung gebruikt hiervoor het programma Kies.
na installatie van Kies op je computer koppel je eenvoudig je toestel dmv een usb aan je pc en dan geeft kies indien nodig aan dat er een update aanwezig is.
Je hoeft het dan alleen maar te bevestigen en de rest gaat vanzelf.
Maar zoals ik al zei, dit is dus met samsung.

Andere merken hebben soms soortgelijke programma's en andere moet je het eerst downloaden en dan met behulp van een Sd kaart de upgrade doorvoeren.

Andere geven het weer aan dmv een App alwaar je deze "on the fly" kunt updaten.

Dus diverse merken diverse werkwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Toevallig vanmorgen stond er in mijn Samsung Galaxy S2 de melding: "Systeem Upgrade beschikbaar".

Na aantippen van deze melding kwam een dialoogvenster met de vraag of ik 'n nieuwe systeemupgrade wilde downloaden.
Dit met ja beantwoord en... geheel automatisch kwam via wifi het ca. 324 Mb grote upgrade bestand binnen.

Daarna kwam de vraag of ik het binnengehaalde bestand wilde installeren. Ook met ja beantwoord.
De installatie werd daarna zonder enig probleem uitgevoerd en voila... nu heb ik Android 4.0 Ice Cream Sandwich op mijn S2.

Alle applicaties die ik had werden meteen geoptimaliseerd en er zijn een paar nieuwe bijgekomen.

Dus in mijn geval: helemaal vanzelf zonder gebruik te hoeven maken van speciale download apps.