Met welk mobiel van tussen de 50-150 euro kan ik normaal internetten zonder telkens de melding 'onvoldoende geheugen' te krijgen?

Op dit moment heb ik een Samsung Star 2 (nu 1 jaar oud) maar dat ding kan ik bijna uit het raam gooien van woede! Terwijl er een 4GB geheugenkaart inzit, geeft hij steeds de melding 'onvoldoende geheugen'. Het telefoongeheugen is leeg en ook na een reset geeft hij deze melding. Na lang zoeken op internetforums heb ik ontdekt dat hier geen andere oplossing voor is dan een nieuw mobiel kopen. Maar dan zou ik er graag een willen die deze melding niet geeft ook nooit gaat geven en tussen 50-150 euro. Welk mobiel is aan te raden? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze melding krijgen helaas veel goedkope smartphones en heeft te maken met de hoeveelheid intern geheugen beschikbaar is. Dit heeft niets te maken met het geheugen wat er middels een geheugenkaart inzit. De geheugenkaart is namelijk veel te langzaam om als intern geheugen te gebruiken, deze dient slechts voor opslag.

Helaas lijkt het erop dat je een slechte telefoon gekocht hebt, hier is weinig aan te doen. Ik weet niet welk besturingssysteem op de tel. draait. Je kan een andere browser proberen, en proberen zoveel mogeljik apps te sluiten. Meer dan dat kun je niet doen.

Een van de eerdere reacties stelt dat je naar een zogenaamde deskundige zou moeten gaan, namelijk een telefoonwinkel. In mijn ervaring zijn er zeer weinig deskundigen in deze winkels te vinden. Vooral commerciele jongens die alles weten van de mogelijkheden van de verschillende systemen (android,symbian, etc.), maar weinig van de technische achtegrond of beperkingen. Mijn advies is dan ook. als je een telefoon wilt kopen in het goedkope segment, zoek er eerst informatie over op. Van vrijwel iedere telefoon zijn reviews en gebruikerservaringen te vinden. Baseer je op verschillende sites.

Er worden nog altijd meer dan zat slechte telefoons gemaakt. Dit heeft er natuurlijk alles mee te maken dat de consument een volwaardige smartphone wil, voor minder dan 100 euro. En dat bestaat natuurlijk niet. Er moet ergens op bezuinigd worden.

Van wat ik begrijp zijn de Galaxy 'Gio' en 'Y' redelijke telefoons binnen jouw budget. Geen persoonlijke ervaring mee, alleen van wat ik hoor. Hiervoor gaat dus ook op, eerst nazoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een samsung galaxy mini en heb deze melding nog nooit gehad. Wel piept de mini vaak dat zijn accu leeg is....

Wil je 'nooit' meer foutmeldingen dan raad ik je aan om een kladblok en een potlood te gaan gebruiken.
Een iPhone is misschien het beste (stabielste) alternatief op smartphonegebied, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook deze melding gehad op mijn Samsung Galaxy Mini: "uw intern geheugen is niet voldoende", maar bij mij staat er dan dat mijn geheugen leeg is. Iets wat ook nergens op slaat, natuurlijk, omdat mijn geheugen niet leeg is.

Er zijn twee mogelijkheden:

1) Wat je kán proberen is (ik weet niet of je android hebt), is kijken bij je toepassingen (via instellingen, toepassingen) en van elke toepassing, het liefst die je het vaakst gebruikt, zoals internet en bijv, hyves en facebook, daarvan de buffers leegmaken.

Of als dat niet gaat, dan via instellingen naar waar al je binnengehaalde en bestaande programma's zijn, en dan die stuk voor stuk aflopen en de buffers leegmaken.

Dat geldt ook voor de vaste internetbrowser op je telefoon!

Want die toepassingen moet je ook geregeld leegmaken, aangezien als je op internet zit je best aardig wat binnenhaalt aan MB's en die blijven gewoon op je telefoon staan, als je dat niet verwijderd af en toe.

2) Als dat niet werkt dan kan je kijken of je misschien een update moet uitvoeren van je FIRMWARE, dat is een update van je besturingssysteem. Dat doe je via het programma KIES wat als het goed is op je computer staat geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook nog opera mobiel voor android installeren een veel prettiger browser dan het standaard ding, en met een beetje mazzel levert die minder memory leaks op...
Kan niet, ga sparen en koop een iphone!