er zit water in het scherm van mijn mobiel, kan dit nog weg?

mijn mobiel was in de sloot gevallen, nu doet hij het nog wel maar er zitten allemaal vlekken op mijn scherm en die vlekken zijn watervlekken. :D maar het is erg irritant dus vraag ik me af of iemand weet hoe ik die vlekken weer weg kan halen, wat ik hier mee moet doen.

Toegevoegd na 4 uur:
we hebben de batterij sim en SD kaart er meteen uit gehaald en op de verwarming gelegd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist niet verhitten. Dan gaat het vocht verdampen en kan het andere elektronica aantasten.

Het beste antwoord

De vraag is of het wel watervlekken zijn, het kunnen ook andere dingen zijn.

als je je telefoon bijvoorbeeld in de WC of in zout water laat vallen moet je hem uitzetten, afspoelen met drinkwater en dan voor 48 uur in een bak rijst leggen.
dit klinkt heel erg raar maar de stoffen uit de WC (kouch kouch) en zout kunnen je interne electronica aantasten.

ik zou nog eens goed naar de vlekken kijken, en je telefoon voor iets van 48 uur in een bak rijst op de vloerverwarming leggen. (niet op een radiator, die word te heet!)

voor de volgende keer zou ik dit stappenplan volgen:
http://discussions.europe.nokia.com/t5/Pool-of-Knowledge/Dropped-your-phone-in-water-Here-s-what-to-do-next/td-p/380349

Ik heb nog wel een aanpassing aan stap 2-3 van het stappenplan: zet je telefoon uit als hij geen verwijderbare batterij heeft.(denk aan iphone/ipod/n8/lumia 800 etc, etc,)
het is door nokia zelf gemaakt en ik denk dat dat het beste is wat je nog kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet de accu eruit halen en dan je telefoon in rijst doen. Gewoon in een bakje rijst begraven. De rijst zuigt het water weg. Je kunt hem op de verwarming leggen, maar niet te warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg het in een kom met droge rijst en daat dit zo'n 24 uur staan. De kans is groot dat je vlekken weg zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt allemaal voor de tips ik zal de rijst methode zeker gaan proberen!