waarom kan je voorgeinstalleerde apps niet verwijderen?

ik heb een android phone en heb een aantal apps erop staan die er al vanaf het begin toen ik hem gekocht had erop staan. Maar die krijg ik niet zomaar weg... bijvoorbeeld amazone mp3... heb ik echt niks aan. Hoe haal je dit soort apps van je telefoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ze zijn geintegreerd in het ROM. Dat betekent dat je ze alleen kwijt kunt raken door een ander ROM te flashen waar ze niet op staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die apps staan geïnstalleerd op een gedeelte van het flashgeheugen, waar je allen bij kunt als je root-acces hebt. Om die apps te verwijderen, moet je dus je toestel rooten.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Ik heb sommige voorgeinstalleerde apps. verwijderd door hun apk files in de root (directory /system/app/) te hernoemen naar .BAK. Dan zijn ze niet meer geinstalleerd. Het mooie is dat je ze dan altijd nog terug kan halen door de BAk file weer te hernoemen naar .APK.
bamibal
12 jaar geleden
Maar daar moet je dus wel root access voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar moet je root access voor hebben. Maar ik snap niet dat veel mensen hier zo moeilijk doen over het rooten van hun android. Het is in een paar sekonden gepiept.