Nieuwe telefoon, maar welke de iPhone 4s of de samsung Galaxy s3?

Ik wil over een maand ongeveer een nieuwe telefoon kopen. Nu twijfel ik heel erg welke. De iPhone 4s vind ik super mooi en lijkt me toereikend voor wat ik met mijn telefoon wil doen. Maar volgende maand komt ook de S3 uit van samsung (quad core processor) die op grond van de cijfertjes veel beter oogt en daarbij nog goedkoper ook is.
Omdat mijn OS van mijn laptop MAC is lijkt een iPhone fijner (synchronisatie van mijn agenda en dergelijke).
Maar wat zijn nu concreet de voordelen per telefoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een mac hebt... Dan ga je toch niet een samsung introduceren met alle ergenisse om die 2 te koppelen. Die iphone met 2 klikken zit ie aan de mac vast... En met icloud kan ja syncen zonder kable.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2de kwartaal van 2012 komt waarschijnlijk de iphone 5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nickeltjuh
2de kwartaal van 2012 komt waarschijnlijk de iphone 5 goeie opmerking! dat had ik bijna vergeten :P Wacht tot Iphone 5!

Antwoorden (6)

Een iPhone is super i.c.m. een Mac, daarentegen is een s3 wel erg toereikend qua specificaties. Als je de iPhone voldoende vindt in z'n specificaties zou ik die kiezen, ik heb ervaring met de combinatie met een Mac. Gemakkelijk alles automatisch synchroniseren, gemakkelijk foto's importeren met iPhoto, noem maar op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt een +je,
Leek mij ook alleen wordt zo tegen gesproken en zoveel verstand heb ik niet van telefoons dus begon te twijfelen
Hangt ervan af wat je precies wil met een iPhone heb je een kleiner scherm de meeste apps moet je voor betalen bij de iPhone waar het bij Android eerder gratis is ook heb je op de iPhone geen flash daardoor kan je niet alle site's bezoeken bestanden delen via Bluetooth lukt ook niet met de iPhone mss heb je ook nog wat een betere camera op de galaxy 3 en Android is meer een open systeem en vrij van iTunes ... Dat vind ik vooral het grootste verschil tussen de twee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen Apple fanaat bent, zou ik idd voor de Samsung S3 gaan. Omdat de twee telefoons toch best wel op elkaar lijken, maar de Samsung dan weer android heeft, en android is dan weer open en apps zijn gratis. Daarnaast zijn er op een android vast wel apps te vinden waarmee je je MAC agenda kunt synchroniseren. En anders gebruik je toch de google agenda?
Maar ik zou zowiezo niet kiezen voor een telefoon die je verplicht iTunes laat gebruiken, en die allerlei beperkingen oplegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
belangrijkste vragen zijn: wat ga je doen met de telefoon en hoe (technisch) handig ben je. Ik heb zelf zowel android als apple gehad en ben weer helemaal terug in het Apple kamp. Zoals je gewend bent van je MAC werkt alles soepel en nagenoeg vlekkeloos. Mijn android tablet had me net iets te vaak kuren of deed sommige eenvoudige taken niet goed. Ook is het aantal apps met virussen bij android enorm toegenomen.
En ga niet te veel af op de cijfer: het gaat altijd om de combinatie van hardware&software-->uiteindelijk is Apple sneller omdat ze dat goed op elkaar afstemmen.
kortom: kies voor de iPhone
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Android heb je meer vrijheid en een Android telefoon is gemiddeld goedkoper dan een iPhone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achja, als je niet in een gevangenis wil lopen, moet je voor de Galaxy s3 gaan.

Sowieso heeft deze een veel betere processor, en meer RAM, waardoor je veel meer applicaties tegelijkertijd kunt laten draaien, zonder snelheid te verliezen!

Tevens kan er een microsd kaart van 32 gig in (ik baseer dit op de S2 versie, weet niet of dit bij de s3 nog groter is?), waardoor je een geheugen van 16+32= 48 GIG kan creëren!

Batterij kan je bij de S3 eruit halen, zodat je bijv. na een halfjaar deze kan vervangen. Bij de apple kan dit niet, en als je deze wilt vervangen kan je hem opsturen, maar dan ben je hem een tijdje kwijt.

Verder is het kleurenscherm van de Galaxy vele vele vele mate beter dan dat van de Iphone. En het ziet er echt super uit, is niet te geloven.

Het is een kwestie van mening, maar qua specificaties vind ik Galaxy S2/3 (ja zelfs S2) een betere keuze dan de Iphone 4s.

Tevens kan je ALLE apps bij de S3/S2 gratis verkrijgen via sites, die ik hier niet kan noemen.

Bij de Iphone, moet je daarvoor eerst jailbreaken, en al je opgeslagen dingen kan je dan riskeren kwijt te raken.

Groetjes!