verbruikt mijn telefoon data als hij stand by staat?

Als ik mijn 3G verbinding aan laat staan terwijl de telefoon in mijn broekzak zit, verbruik ik dan data?

Wanneer ik namelijk offline ben ontvang ik anders geen whattsap berichten...het toestel is een Samsung Note.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een iPhone wel indien mobiel net aanstaat en 3G aan . Hij zoekt nl contact met server , je kunt het wel minimaliseren door dat allemaal uit te zetten en je email enz op te halen zodra je gratis wifi hebt . Ps zelfs bij een prepaid zonder data pakt hij gewoon data op kosten vj bel tegoed .

Antwoorden (4)

Enkel de hoogfrequent verbinding wordt in stand gehouden. Kort door de bocht wil dit zeggen dat de zender kijkt of u er nog bent, een soort stand-by. Er is op dat ogenblik geen dataverkeer, enkel als u iets verzendt of ontvangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een telefoon gebruikt zoals de reactie ervoor al zij alleen data als je wat verzend of ontvangt tijdens de stand-by stand. tenzij je de data-verbinding is uitgeschakeld of op vliegtuigstand staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt wel data verbruiken, bijvoorbeeld bij het synchroniseren van email, of als je automatisch updaten toestaat vanuit android market of app store
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is schakelt je Samsung automatisch over op wifi-verbinding zodra je binnen het wifi-netwerk bent. Ik heb even gekeken wat het verbruik van Whatsapp is via 3G (dus als ik niet thuis ben): sinds 16 maart 421,18 Kb - waarvan 283 down en 138 up. Valt heel erg mee dus.