Mn trilfunctie van iPhone 3Gs doet het niet meer, wie kan mij helpen?

Trillen staat wel gewoon aan, ik heb mn iPhone al een keer aan/uit gezet, ik heb ook al een harde reset geprobeerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, dan is hij gewoon stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee

Het beste antwoord

Een trilfunctie op een telefoon is één van de enige mechanische onderdelen (en beweegt dus). Als deze kapot is, is hij ook echt kapot. Dit is niet met een reset te herstellen (overigens heeft een iPhone geen soft of hard reset. Je kunt het in DFU modus zetten, meer niet, maar zelfs dat is geen reset).

Als je nog garantie hebt kun je hem op laten sturen. Je kunt hem ook zelf openmaken (staan genoeg filmpjes op Youtube hoe dat moet) en even kijken. Het kapotte onderdeeltje op internet bestellen, zelf inbouwen en hij is gemaakt.

Het voordeel van een iPhone is dat de onderdelen relatief simpel in elkaar zitten. Met enkele schakelaartjes omzetten op het 'moederbord' is een onderdeel al te vervangen.

LET OP: ben je hier niet in thuis, dan moet je nadenken over de risico's die dit met zich mee brengt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is overigens ook mogelijk om hem te laten repareren. Bij Apple zelf is dit knetterduur. Bij iPhoneclub.nl kan dat sinds kort ook en daar zijn hele goede ervaringen mee:

http://repair.iphoneclub.nl/#utm_source=iphoneclub&utm_medium=navbar&utm_campaign=repair

Toegevoegd na 2 minuten:
Laatste update:
En om het nog specifieker te maken:
http://repair.iphoneclub.nl/index/p/5/id/PDARIPHONE17/tid/2150/reparatie-trilmodule-iphone-3gs

46,50 euro en hij is gemaakt (incl. verzenden).

Succes!