Waarom willen apps op smartphones zoveel bevoegdheden die ze niet nodig hebben? Is er een internationaal convenant in de maak tegen misbruik?

Niet nodig als je kritisch gebruiker bent en weet waar ik het over heb. anders niet antwoorden graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Goede vraag. Dit slaat echter voornamelijk op Android en niet op Apple. Bij Apple zijn er veel, veel strengere regels [lees: beperkingen] omtrent de rechten en mogelijkheden van applicaties dan bij Android.
Google heeft zich er ook erg makkelijk van af gemaakt qua verantwoordelijkheid door de gebruiker zelf 'I accept' in te laten vullen bij het downloaden van applicaties.
Jammer genoeg zijn er geen regels voor op de market. Een ieder die zin heeft om bijvoorbeeld een wallpaper applicatie te maken die ook jouw sms leest en doorstuurt, die jouw telefoontjes meld aan de maker, die jouw contacten lijst door stuurt naar Roemenie, die zelf dure telefoongesprekken maakt, kan zijn gang gaan.
En dat gebeurt dus ook. Gelukkig is Android erg goedkoop, nu weet je ook waarom ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet helemaal het antwoord op de vraag.