hoe veel graden is het in een cycloon?

hoe warm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik niet zeker ben post ik het hier. Ik verwacht minimaal 30 graden een cycloon is namelijk een tropische storm. Maar nogmaals ben niet zeker.

Antwoorden (1)

Cyclonen ontstaan alleen boven tropisch zeewater met een temperatuur van minstens 27 graden en ontwikkelen zich daarom vooral in de late zomer en vroege herfst, wanneer dit zeewater op zijn warmst is. Alleen dan komt er voldoende waterdamp in de lucht om met de lucht op te stijgen.