Wifi gaat aan en uit bij mijn galaxy mini met gingerbread 2.3.5, iemand hiervoor een oplossing?

Hallo,
zoals in mijn vraag al staat gaat mijn wifi steeds aan en uit. Vorige week heb ik heb van froyo geupdate naar gingerbread via samsung kies. Ik had bij froyo geen enkel probleem met wifi, maar bij gingerbread gaat wifi steeds aan en uit, niet alleen als hij vergrendeld is, maar ook als ik gewoon op internet zit, of youtube, android market. Dit is heel irritant. Ik had juicedefender er op staan, en heb die eraf gehaald, net zoals mijn anti-virus. Het er af halen hielp niks, hetzelfde probleem.(heb anti-virus er weer opstaan.)
Daarna naar slaapbeleid gekeken en die stond al op nooit.
Toen wifiopti er op gezet, met weer geen goed resultaat, dus er weer afgehaald.
Het probleem vind overal plaats, of ik nou dicht bij de modem(< 1m) zit of iets verder ervandaan. Weet iemand een oplossing?

PS. 3g gaat niet automatisch uit, en telefoon is niet geroot.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 dag:
Mijn modem is beveiligd met wpa/ wpa2 psk, heb nu wifi fixer, doet het redelijk goed, maar nog steeds problemen. Ik vraag nog een keer is hiervoor een oplossing

Toegevoegd na 3 dagen:
heb geen problemen op andere locaties volgens mij(78% zeker hiervan), bovendien heb ik mijn telefoon geupdate, en had geen last bij froyo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste,

Als het toestel op andere locaties dezelfde klachten vertoont, adviseren wij jou om het toestel ter reparatie op te sturen. Dit kun je doen via jouw verkoper.

Met vriendelijke groet,

Sander
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord,
ik heb het nog niet getest op andere locaties.
Stel, dit is niet het geval, wat moet ik dan doen?
Ik hoop van u te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel daarmee dat het is alleen bij mij thuis is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, Heb je dan al geprobeerd om een reset van de telefoon uit te voeren? Het is mogelijk dat bij de overgang naar Gingerbread een verbinding verkeerd is opgeslagen. Dit kan via Instellingen > Privacy > Standaardgegevens Herstellen.
Let wel dat hiermee alle data van de telefoon wordt gewist. Het beste kun je dan alle data en contacten opslaan op een SD- en/of SIM-kaart. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste, dit heb ik gisteren gedaan, het heeft niks geholpen.
Bij andere locaties geen last, heb een open netwerk gebruikt en had geen last met de wifi.
Nog een idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, Heb je dan al geprobeerd om de router te resetten? Aangezien je deze storing alleen bij jou thuis ervaart, komt de storing mogelijk vanuit de router. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste,
ik heb ook een laptop waar ik geen last heb van dit probleem.
En wat gebeurt er als ik reset, heb een kpn xperia box, veranderd dan mijn wachtwoord. Heb net wel op de power knop gedrukt.
P.S. Mijn vader heeft ook een laptop, als ik reset, moet ik alles dan ook bij hem opnieuw instellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel als hij bij mij komt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, De router uitschakelen en weer inschakelen zou voldoende moeten zijn. Levert dit iets op?
Het is mogelijk dat de telefoon een verkeerd IP-adres krijgt van de router (omdat deze bijvoorbeeld al aan een ander toestel is toegekend). Om deze reden kan het zijn dat het ene toestel wel werkt, maar het andere niet.
Indien de reboot niks uithaalt, zul je misschien in de instellingen van de router na moeten gaan of deze de toegang van jouw telefoon tot het netwerk tegenhoudt. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste,
heb geen goed resultaat bij de router in-en uitschakelen,
hoe moet je in de instellingen van je router komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en weet u ook waarom ik er nu na de update opeens wel last van heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, Hoe je in de routerinstellingen komt, staat vermeld in de handleiding van de router. Hier kunnen wij helaas geen ondersteuning over bieden.
Indien de router de verbinding niet blijkt tegen te houden, adviseren wij jou om langs jouw verkoper te gaan om een harde reset van de telefoon uit te laten voeren.
Waarom dit pas sinds de laatste update is, hebben wij geen informatie over. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit nu op instellingen, waar moet ik kijken en wat moet ik doen? Mijn engels is niet optimaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, Wij kunnen geen ondersteuning bieden over de instellingen van de router. Wij vermoeden echter dat, wanneer jouw telefoon verbinding probeert te maken met het netwerk, dat in de instellingen van de router ergens een melding wordt gedaan dat de telefoon probeert verbinding te maken.
Hier zou je moeten kunnen zien waarom de verbinding wordt geweigerd of afgebroken. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
01/30/2012 17:08:33 sending ACK to ...
01/30/2012 17:08:31 Wireless 00:07:AB:F9:11:E
(=telefoon) released
01/30/2012 17:05:36 sending ACK to ...
01/30/2012 17:02:39 sending ACK to ...
01/30/2012 17:02:37 ... login success
01/30/2012 17:02:37 ...login success
01/30/2012 17:02:37 User from .. timed out
01/30/2012 16:56:45 sending ACK to ...
01/30/2012 16:56:19 sending ACK to ...
01/30/2012 16:56:19 sending OFFER to ...
01/30/2012 16:55:32 ... login success
01/30/2012 16:55:32 User from ... timed out dit zijn de gegevens van laatste kwartier, ik heb ... neergezet omdat ik niet weet of ik mijn ip adres kan geven op internet wegens privacy, als het niet uitmaakt, wilt u dit dan zeggen, dan geef ik alle informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, Het lijkt erop dat er wel een verbinding wordt gelegd, maar meteen wordt afgebroken.
Zou je in de router installingen na kunnen gaan of een ander toestel hetzelfde IP-adres gebruikt? Deze IP-adressen kun je inderdaad beter geheim houden. Deze hebben wij niet nodig. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ander toestel gebruikt niet dezelfde instellingen.
achter het ip adres van mijn computer staat wel mijn naam van de computer achter die van mijn telefoon geen naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, Wij zijn verder aan het uitzoeken waarom de verbinding dan niet wordt vastgehouden. Zodra wij meer weten, hoor je dit van ons. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt voor al uw antwoorden en geduld tot nu toe, ik hoop dat u er uit komt, zo niet, wat ik niet hoop, heel erg bedankt voor de inspanningen alvast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste,
en... Hoe zijn de ontwikkelingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, Wij hebben zitten zoeken naar oplossingen, maar komen telkens weer tot de conclusie dat iets in de instellingen van de router de verbinding tegenhoudt. Alleen hebben wij geen informatie over wat precies, zeker omdat je aangeeft dat de verbinding voor de update wel werkte.
Om uit te sluiten dat deze storing aan de telefoon ligt, kun je eventueel nog met de telefoon naar jouw verkoper om een volledige reset uit te laten voeren. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, euhm nog wat vraagjes, ik ben nog nieuw in de android wereld en vraag me af wat een hard reset is en of ik niet kan wachten tot de volgende update van KIES, misschien is het dan opgelost.
En ik ga nog is kijken of er nog iets wordt weergegeven. Dan kan ik het nog is aan u laten zien.
mvg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en.. misschien kunt u zeggen wat ik moet zien als de verbinding wordt verbroken, dan kan ik alles goed doorkijken of ik 1 zo'n melding zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, De verbinding wordt door de router niet tot stand gebracht. Dit kun je terugzien in de log die je met ons deelde omdat er een 'time out' plaats vindt tijdens de zo geheten 'handshake'.
Een harde reset houdt in dat alle gegevens van de telefoon worden gewist op een grondigere manier dan de reset die je eerder al hebt uitgevoerd.
Daarnaast zijn wij niet op de hoogte van komende updates voor dit toestel. Om deze reden adviseren wij jou om deze reset uit te laten voeren. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, ik heb net nog even gekeken en ik zie nu dat alleen bij mijn laptop time out komt te staan , laptop is 19......1 ( heb wat research gedaan) , en bij mijn mobiel niet, mobiel is 19........4. 02/01/2012 17:03:04 sending ACK to 19........4
02/01/2012 17:00:07 sending ACK to 19........4
02/01/2012 16:57:03 sending ACK to 19........4 dit staat er over mijn mobiel, en ik heb gekeken, op mijn mobiel ging toen ook mijn wifi aan en uit.
Kunt u hier wat mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, Is het mogelijk dat jouw router staat ingesteld om maar een beperkt aantal WiFi-verbindingen toe te staan? Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste, sorry,
dit zou ik echt niet weten.
Het is een kpn xperiabox en er zitten nu 2 apparaten(laptop,mobiel) op, soms mijn vaders laptop en dan zit mijn laptop er ook op, dus ik denk het niet.
En zo ja wat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij froyo besturingssysteem had ik er geen last van om met 2 te werken. Misschien is dit veranderd in gingerbread, maar als mijn laptop uitstaat dacht ik dat het ook zo was dat hij uitging, maar ja, als het zo is dan moet dit bij gingerbread ook uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, Dan adviseren wij jou toch om met de telefoon langs jouw verkoper te gaan zodat deze hem kan (laten) resetten. Op deze manier kun je in elk geval uitsluiten of de telefoon de storing veroorzaakt of niet. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, gaat mijn software dan ook weer terug naar froyo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sj88, In principe niet. Deze blijft op de meest recent geïnstalleerde versie staan. Echter, alle instellingen van de telefoon worden verder gewist, inclusief eventuële instellingen die door de standaard reset worden overgeslagen. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke,
bedankt, ik ga de vraag sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat niet veel mensen nog meer hier over weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer genoeg kan ik geen duimpje geven, anders was die omhoog geweest.
Ik hoop dat de reset lukt en zo ja dan stuur ik een mailtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh geen mailadres te vinden van u op site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle hulp.