Ik heb mijn IPad geupgrade van versie 4 naar 5. Dat moet via ITunes op je PC. Maar waarom doet ITunes dan ook vanalles waar je niet om hebt gevraagd ?

Als ik ITunes moet gebruiken zit ik altijd te vloeken 8er me pc. Hij doet van alles waar je niet om hebt gevraagd en het duurt en het duurt... 2,5 uur kostte het ! De upgrade op zich ging goed maar toen ging hij backuppen, synchroniseren, bestanden overzetten enz. enz. Ik durfde het niet te onderbreken, maar het kostte me m'n nachtrust. Na afloop had hij alle oude apps die ik al lang geleden had weggegooid weer allemaal op mijn IPad teruggezet en kon ik alles opnieuw weggooien en indelen. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iTunes faalt hard

Antwoorden (1)

Voordat je je ipad gaat upgraden moet je simpelweg een reservekopie maken, normaal gesproken gaat dit automatisch, daarna zet die alle bestanden weer terug zoals ze waren. Ook is het een idee om automatisch synchroniseren van apps uit te zetten, zo zet itunes niet zomaar apps op je ipad.
Itunes is vrij ingewikkeld, en dat kan soms tot irritatie lijden, maar als je het programma een beetje leert kennen dan valt het allemaal best wel mee hoor. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou ook liever mijn content op mijn iphone willen zetten zonder tussenkomst van wat voor programma dan ook.