Als je op je smartphone mobiel data en wifi aan hebt staan, welke pakt ie dan wanneer je in bereik komt van wifi? Schakelt ie automatisch over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Zodra hij verbinding heeft gemaakt met een wireless network, dan gebruikt je telefoon wifi. Wel moet je dan automatisch verbinden aan hebben staan.

Als het een beveiligd netwerk is doet ie dat niet, dan moet je zelf de verbinding zoeken en selecteren en de netwerksleutel invoeren. Wel kun je die dan laten onthouden, zodat ie bij een volgende keer wel automatisch verbindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het per toestel (merk) verschillend is. Ik heb een Samsung, die pakt automatisch wifi als dat in de buurt is. Maar op mijn Nokia moet ik zelf kiezen (die heb ik moeten instellen op "Altijd vragen" als ik dataverbinding ga maken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 telefoons?! je kan toch maar met 1 tegelijk bellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
behalve als je jezelf belt natuurlijk...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 zakelijk en 1 privé. Zo raar is dat toch niet?
Normaal moet elke mobiele telefoon WIFI gebruiken als deze beschikbaar is. Als WIFI niet beschikbaar is dan valt hij terug op 3G.

Soms gebeurt dit niet goed, je kan dan best de WIFI instellingen van je router op je phone verwijderen en daarna terug goed stellen. Meestal is het heuvel daarmee opgelost.