Hey ! Ik wil een nieuwe mobiel nemen, een blackberry curve. Ik weet niet hoeveel mb internet ik hier bij moet nemen?

Ik zit waarschijnlijk de hele dag op twitter en af en toe op facebook, maar meer ook niet... Ik heb geen idee welke internet ik dan het best kan nemen, of dat ik het bij wifi moet houden... op school en thuis heb ik namelijk gewoon wifi... Ook mag ik maar 12,50 per maand verbruiken van mijn ouders. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je voor vodafone BB blox gaat gezien de 12.50. Daar zit 250Mb internet bij. Dat is ruim genoeg om je twitter "up-to-date" te houden, fb'en, msnen en pingen/appen.

Ik hield maandelijks nog 100 Mb over van de 250. Ik maakte dan gebruik van: msn, app/pingen, mail en gewoon internet (ik maakte wel gebruik van WiFi, maar niet vaak). Dus 250 zal genoeg voor je zijn.

Daarbij wil ik je er wel op wijzen dat je voor blackberry internet speciale BES simkaarten nodig hebt. Een abbonement van bijvoorbeeld simpel.nl is dus niet handig op een BB. Voor meer informatie hierover kan je terecht bij een Vodafone of T mobile winkel.

Als je vragen hebt hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hou het bij wifi , dat is beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Kan je ook uitleggen waarom dat beter zou zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, beetje simpel antwoord. Ik neem aan dat je snapt dat het prettig is dat je continu op internet kan. En om te internetten op een blackberry heb je nog steeds een bes abbo nodig. Ookal zit je op WiFi.
Amadea
12 jaar geleden
Inmiddels weet ik dat met 'abbo' abonnement bedoeld wordt. Maar wat is "bes"?
Amadea
12 jaar geleden
Maar daar staat nog niet bij wat BES betekent. Voor mij is een bes een verlaagde b. De B van BES staat vermoedelijk voor Blackberry, de S misschien voor Simkaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BES: Blackberry Enterprise Server.
Dus als je een BES abbo hebt, dan verloopt alles, in tegenstelling tot andere telefoons, via BES. Ookal zit je op WiFi, dan moet je nog steeds beschikken over BES, waarom precies is me niet helemaal duidelijk, maar dat is niet de vraag.
Amadea
12 jaar geleden
Dankje, Pesu, het is me nu geheel duidelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit alleen wifi doen... Je hebt dan geen appworld
Het beste zou in jouw situatie gewoon onbeperkt zijn. Is wat duurder, maar dan kom je niet voor verassingen te staan en weet je zeker dat er niks mis gaat. Ik heb namelijk precies hetzelfde en ik heb, in overleg met mijn ouders, besloten voor onbeperkt te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem prepaid neemt van t-mobile kost dat 12,50...

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan dan onbeperkt internetten overal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan?

Gemiddeld data verbruik per activiteit

E-mail
0,1 MB
E-mail met bestand
1,1 MB
Surfen op mobiele webpagina
0,2 MB
Surfen op normale webpage
0,5 MB
Bericht op je social netwerk
0,06 MB
Foto op je social netwerk
0,2 MB
Radio streamen (1 min, 128 Kbps)
0,9 MB
Video streamen (1 min, lage kwaliteit)
2,1 MB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
250 is zeker niet genoeg, als je vaak internet gebruikt. Ik gebruik whatsapp, ping, twitter & msn de hele dag. na 15 dagen had ik mijn 250mb al op.