als je een mobiel hebt die een internet verbinding kan uitzenden en jij gaat daarop kost dit diegene extra geld?

mn pa heeft een smartphone die internet kan uitzenden dit als erwe ergenss zijn zonder internet maar als hij dat doet en ik ga daar dan op kost het mn pa dan extra geld over zijn abbo of kost het niks extras

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

waarschijnlijk is dat dan via wifi ,en nee dat kost niks alleen uitkijken met heel veel dataverbruik . maar moet makkelijk kunnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
heb zelf via mijn vaders op de laptop gebruik gemaakt met internet via zijn mobiel

Toegevoegd na 2 minuten:
mijn vaders mobiel(smartphone)**
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet al te gek doet, kun je gemakkelijk binnen de datalimiet van je vader blijven. Ik heb even een test gedaan met mijn phone (Samsung GS2) en dit is het resultaat:

Op MacBook verbinding gemaakt via Wi-Fi Hotspot om 02:49 uur
- Email gelezen
- Op GV mijn pagina bekeken en jouw vraag gelezen
- Status op Facebook aangepast
- Tweet geplaatst
Verbruik om 03:02 uur was 4.58 Mb.

Terwijl ik dit zit te typen op de achtergrond (ander tabblad) op YouTube een filmpje laten draaien (04:14 minuten).
Verbruik om 03:10 uur is nu 19.08 Mb.

Dus YouTube kun je maar beter gewoon thuis kijken ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Internetbankieren kost ook nogal wat.
Tijd: 03:14 uur, totaal verbruik: 25.7 Mb.
(en ik heb alleen even ingelogd om te kijken of ik de Lotto had gewonnen.. helaas)

Toegevoegd na 11 minuten:
Misschien is het handig voor je vader om ook even (gratis) Traffic Monitor te installeren. Daarmee kun je het allemaal mooi bijhouden. Het maakt ook onderscheid tussen verbruik via Wifi (thuis), mobiel internet, en Wi-Fi Hotspot. Zie bronvermelding. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bijv. op een laptop er gebruik van maakt zijn het meer kb's en mb's die geladen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk. Maar dat was ook vraag dacht ik.
Als je de smartphone instelt als hotspot dan zal al het via WiFi aangesloten internet dataverkeer via het data-abonnement van de smartphone verlopen.
Of dat extra kosten meebrengt hangt af van het abonnement van die smartphone, zolang je binnen de maandelijkse data-limiet blijft niet, anders en in het buitenland wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt echt aan je abonnement zoals de mensen boven mij al hebben geantwoord. Ik heb een onbeperkt internet abonnement, en het kost mij niks extra om even op mij laptop of op mij ipad te surfen, maar het is ook niet echt even snel al Wfi dus ik zou er niet teveel van verwachten. Maar als je geen onbeperkt internet abonnement hebt dan zou ik het zelden doen, want anders heb je een dikke rekening thuis, dus dingen zoals youtube filmpjes bekijken kun je beter thuis doen, of bij een Wifi hotspot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het met WiFi is kost het geen extra geld.
Zoniet, dan ligt het aan het abonnement. Als je een abonnement hebt inclusief internet kost het geen geld, tenzij je over je aantal MB heen gaat.