Ik wil graag mijn oude mobiel verzenden naar de koper alleen ik heb alleen de doos van de telefoon wat moet hier nog meer omheen ?

Heb mijn telefoon verkocht via marktplaats geld ontvangen op mijn rekening dus nu opsturen alleen ik heb alleen de doos waar de telefoon in zit moet er nog iets omheen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Ik zou er bubbeltjesplastic omheen doen, dat beschermt goed tegen stoten e.d.

Als de doos niet al te groot is, kun je een envelop bij bv. Primera kopen voor +/- € 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de telefoon gekregen in deze doos. Toen hij bij jou aankwam was hij neem ik aan ook onbeschadigd. Er zitten vaak "inzetstukken" in, waar de telefoon precies in past. Als je deze nog hebt, zou ik hem gewoon hier in doen en hem afplakken. In principe dient de telefoon dan voldoende beschermd te zijn tegen het vervoer.

Mocht je echter nog zekerheid willen, doe er dan wat bubbelplastic of proppen krantenpapier omheen en in een doos.

Nog wat tips:
Zorg dat je er daarna nog iets omheen doet, zodat het niet herkenbaar is als telefoon.
Daarnaast is aangetekend versturen een extra zekerheid die je kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bubbeltjes plastic of een extra doos en dan dicht plakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er zeker nog wat om heen doen. Bijvoorbeeld wat kranten en daarna inpakken met dat bruine papier, of desnoods een plastic tas er goed stevig om heen plakken.
Als je nog een doosje hebt, is dat nog beter. Dan hoeft er geen plastic zak meer om heen. Dan nog een papier met het adres er op plakken. Vergeet ook niet jouw huisnummer en postcode als afzendadres er op te vermelden. Als je het opstuurt, zodat iedereen ziet dat er een telefoon in zit, is de kans erg groot dat hij niet bij de ontvanger aan komt. Hoe groot de doos is maakt voor de verzendkosten niet uit. Alleen heb je bij een grotere doos meer vulmateriaal (kranten e.d.) nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie aanvulling. Ik weet dan weer dat PostNL (Voormalig TNT) als maximum afmeting hanteert bij een zending tot 10kg: 100x50x50cm. Dat is dus een behoorlijk grote afmeting. Ruim voldoende als het gaat om verzenden van een mobieltje;-)