Wat is een ''root''?

Ik hoor deze term vaker als in ''je telefoon rooten''. geen idee wat het is, kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

http://computerworld.nl/article/12520/alles-over-het-rooten-van-android.html

Je opent hiermee bepaalde dingen waarvan jouw telefoonfabrikant in eerste instantie niet van wil dat jij dat kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je telefoon vrijmaken van beperkingen waardoor je eigen websites/bronnen kunt toevoegen en niet die bijvoorbeeld er al op je telefoon staan
Wordt ook wel JailBreaken genoemt(bij apple producten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een "root" zelf is de wortel, in de Informatica, het allereerste begin van het (besturings)programma.

Als een mobiel wordt geroot, verschonen ze het besturingssysteem tot aan de wortel (wordt er weer opnieuw opgezet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jouw (waarschijnlijk Android) telefoon gaat Rooten, kun je veel meer dingen dan normaal.
Je kunt met een geRoote telefoon bijvoorbeeld andere Roms (thema's) op je mobiel zetten.
Verder zijn er nog veel meer opties.
Neem ook eens een kijkje op:

http://www.computerworld.nl/article/12520/alles-over-het-rooten-van-android.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jailbreaken maar dan op een android