Hoe weet mijn smartphone dat ik in de wacht gezet ben?

Als ik een bedrijf bel (vast nummer) en ik word in de wacht gezet, staat er op het display van mijn smartphone "In de wacht". Als ik weer uit de wacht gehaald wordt, verdwijnt die melding weer. Hoe kan mijn telefoon weten dat ik "aan de andere kant" in de wacht gezet ben?

bamibal
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunstmatige intelligentie?! Smartphone's will take over the planet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heeft ook te maken met die afluister software!! ;) alu-hoedje !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof niet dat je deze vraag kunt associëren met het "alu-hoedje" fenomeen.

Het beste antwoord

In telefoonnetwerken wordt ook data uitgewisseld over een apart kanaal, met een protocol genaamd SS7 (Signalling System No. 7). 1 van de commando's is "SUS" voor suspend, om te signaleren dat je in de wacht staat. Ik vermoed dat de bedrijfscentrale dit moet ondersteunen om dit te laten werken, je smartphone is vast niet zo smart dat ie het automatisch "weet".
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
bamibal
12 jaar geleden
+ Ik hoopte al op zo'n soort antwoord!