hoe kan je zien, of je smartphone voorzien is vsn de spyware?

Toegevoegd na 10 minuten:
Meer specifiek de HTC Desire

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er zijn apps op de appstore die de aanwezigheid van Carrier IQ kunnen detecteren. Maar ik denk dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken, tweakers heeft gezegd dat er op nederlandse telefoons nog een CIQ is gevonden.

Bedoel je spyware als in, software die eropstaat omdat je partner je niet vertrouwd, daar weet ik ook geen oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is bij instellingen. Bij een iPhone kan je het ook deels uitzetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Miljoenen smartphones zijn uitgerust met geheime spyware van Carrier IQ. De software doet dienst als keylogger, onderschept sms-berichten en logt zelfs sms'jes en https-verkeer.

Het blijkt onmogelijk om de geheime afluisterdienst uit te zetten via een normale, voor de consument te begrijpen manier. Android-bezitters kunnen de applicatie verwijderen door hun telefoon te rooten. Het is onduidelijk welke Android-fabrikanten een deal hebben met Carrier IQ.
Het gaat in ieder geval om HTC.
escape