Wat is beter voor de levensduur van een accu indien je deze langere tijd niet gebruikt, volledig opladen of juist ontladen?

Ik ga voor enkele weken naar Cuba en daar is GPS apparatuur en dus ook de iPhone verboden. Ik vraag me af of ik hem beter ontladen of juist volledig opgeladen kan wegleggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is het beste om hem volledig te laten ontladen. Dit wordt je ook aangeraden in de gebruiksaanwijzing, kijk het zelf maar na! Verder is het nog beter als je de batterij ook uit het toestel haalt, maar dat is wat lastiger met de iPhone.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hoo ik lees hier net iets anders. Een batterij van een iPhone (lithium-ion) kan je beter niet helemaal ontladen (dan kan hij 'diepontladen' en voor altijd uitvallen). Hem volledig opladen is ook weer niet goed. Fabrikanten leveren hun elektrische apparaten meestal met zo'n 40% lading, dit is het beste voor zo'n soort accu. Ik wissel dan nu ook van standpunt; leg hem weg met zo'n 40% lading, dan blijft hij het langste goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet ontladen, want de accu slijt er alleen maar verder van.
Gewoon opgeladen achter laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moosite zou zijn hem aan een druppelaar te leggen

Of gewoon aan de oplader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt geen bal uit. Ook als die helemaal opgeladen is, dan ontlaadt die zich zelf.
Als het maar om een paar weken gaat is dit niet belangrijk.
Voor langere periodes zijn er andere richtlijnen, maar die zijn ook te vinden op deze website.
AWM