wat moet ik doen als mijn mobiel nat word?

ik heb mijn mobiel in water laten vallen, daarna heb ik het binnen 10 seconden weer uit het water gehaald, wat moet ik nu doen om mijn mobiel weer te laten werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen paniek! Batterij eruit en droog deppen, sim-kaart eruit en droog deppen, telefoon in keukenpapier wikkelen en 72 uur laten drogen.
Daarna weer in elkaar zetten en aan. Waarschijnlijk zal die het dan gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet aanzetten!! Haal de batterij eruit ed en laat hem goed drogen, dan pas proberen of hij het nog doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een bolletje sokken vouwen, met een stapeltje kleren mee in de droger werkt doorgaans prima! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De accu en sim-kaart eruit halen en in de vensterbank een paar dagen laten drogen. Als je geluk hebt doet 'ie het weer na de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je mobiel maar niet aan. Wat ook help is je mobiel (open) in een beker met rijst doen, de rijst absorbeert het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste zin suggereert dat je je mobieltje al een keer daarna hebt aangezet.. dat zou foute boel zijn.

Het beste kun je je mobieltje zo veel mogelijk uit elkaar (laten) halen en alles goed (!) laten drogen. Als er vocht in zit zal dat er niet zo makkelijk door de kleine openingen uitkomen.
Als het zout water is zal het zout ook nog eerst verwijderd moeten worden.

Reken er tussentijds niet te veel op dat je mobieltje ooit nog tot leven komt, om je geen valse hoop te geven, mocht je hem nat hebben aangezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat eruit kan zoals batterij e.d. eruithalen. Daarna in de zon leggen. Dit uiteraard zo snel mogelijk. Daarna nog een keer goed met de föhn. Daarna alles er weer in. Hij moet het zeker geweten doen.