Waarom kan je (bijna) nergens meer onbeperkt internet krijgen voor je mobiel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan het over 2 jaar wel weer, want 1.5 gb is echt te weinig voor mij, ik download heel erg veel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
1.5 gb op je gsm? Wat spook je daar de hele dag mee uit dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had gehoord dat het onbeperkte internet gestopt is, omdat niemand daardoor meer bellen en sms-sen gebruikte, en daardoor de telefoonmaatschappijen veel minder geld verdiende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internetten, als ik me verveel films downloaden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik red me prima met 500 mb, en ik download ook veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
films downloaden op je mobiel?... is dat gezien de bandbreedte sowieso een beetje onhandig?
En wat betreft de reden heeft Ivar gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ik kijk ze online.
Ritsuka
12 jaar geleden
Film kijken op zo'n klein schermpje is toch niks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat je dat allemaal via het mobiele netwerk download. Als je namelijk vinne zit kun je het vaak ook via wifi ophalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka 4.3 inch is groot genoeg om even een film op te kijken in de trein. @rubixcube ik heb buiten mijn wifi altijd uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O je telefoon? Via het mobiele datanetwerk?
Maak dat de kat maar wijs isis, daar geloof ik helemaal niks van :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@isisnoort ik snap je niet helemaal.
Als je 1.5gb zoh gebruiken in een week is dat dus te weinig.
Ritsuka
12 jaar geleden
En dat is dus precies de reden dat ze die limieten hebben ingesteld. Wegens de gigantische hoeveelheden dataverkeer van sommige mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen computer daarom doe ik alles met mn telefoon

Het beste antwoord

De telefoonmaatschappijen kwamen erachter dat internet een steeds populairdere manier van communiceren is geworden. Als voorbeeld gebruik ik even de app om te kunnen skypen via je mobiele internet. Doordat internet toch onbeperkt is en je er toch al voor moet betalen, kozen veel mensen dit boven smsen en bellen, want dat kost wel geld (kan je mee over je bundel gaan en zo, vindt je portemonnee niet leuk). Om de teruglopende omzet te compenseren hebben de meeste providers hun internetabonnementen fors duurder gemaakt en zijn veel 'onbeperkt internet' acties stopgezet.

Eerst wilden de providers mensen die skype (en andere nu gratis diensten) gebruikten meer laten betalen voor hun internet, maar dat idee is van tafel geveegd door de rechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komen ze wel laat achter, gewoon mensen die pingen geld laten betalen.

Andere antwoorden (1)

Het is een geld kwestie.
Aangezien de inkomsten van bellen, smsen en mmsen achter uit lopen. door de komst van skype whatsapp en ping
en de kosten van het mobiele internetonderhoud en uitbreiding omhoog gaan. moet er ergens geld vandaan gehaald worden.

Ook omdat we momenteel met zn alle massaal op het internet zitten moet de capaciteit uit gebreid worden, en die kosten moeten ook gedekt worden.

Door internetgebruik aan banden te leggen, op de zelfde manier als de bestaande belbundels, kunnen extra opbrengsten gegenereerd worden.

Of het in de nabije toekomst weer onbeperkt zal zijn.
Ik denk het niet. Nederland moet nog heel veel investeren in het creeren van voldoende ruimte, zodat iedereen onbeperkt op mobiele internet kan.
Het is momenteel nog lang niet kosten dekkend.

Kortom je zal je internet gedrag aan kunnen gaan passen