Op de site van Blackberry staat het volgende:
--
'De BlackBerry® 7-ervaring reikt zelfs verder met Near Field Communication (NFC)1. Dankzij de ingebouwde NFC-technologie kunt u verbinding maken met andere NFC-ingeschakelde toestellen of authentieke BlackBerry-accessoires— en dit alles via één enkele toets op het scherm.'
--
Als je met Google zoekt op 'NFC-technologie' kom je op het volgende uit (Wikipedia):
--
Near Field Communication of NFC is een contactloze communicatiemethode die gebruik maakt van de industrial scientific medical (ISM)) frequentieband op 13,56 MHz.
--
Conclusie: Met 'Near Field Communication' kunt u bestanden verzenden naar een ander 'NFC' -ondersteunend apparaat (bereik; maximaal 10 cm).