kan je alleen pingen als je internet hebt op een blackberry?

Mijn zoon van 13 blijft zeuren over een blackberry omdat hij dan kan pingen met vrienden. Maar volgens mij is dat best prijzig. kan dit met een prepaid van AH?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je kan inderdaad alleen pingen met internet maar je kan ook via wifi hotspots gratis op internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een Blackberry internet abonnement nodig bijv. HI. Je kunt wel een HI prepaid + internet abonnement nemen van 12,50 per maand, dat word dan maandelijks van je beltegoed afgeschreven. Bijv. Je hebt 20 EUR beltegoed per maand, dan hou je 7,50 over om te bellen/sms'en. Ik zou een blackberry Curve kopen, dat is de basisblackberry en de goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook pingen zonder internet abbonement. Dan ping je via je beltegoed. Nog steeds heel goedkoop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet pingen zonder internet abonnement van je beltegoed. Om te kunnen pingen heb je Blackberry internet nodig dus je antwoord klopt niet!
Naast pingen kun je ook what's appen, is ongeveer hetzelfde en net zo makkelijk. Hiervoor heb je geen Blackberry nodig, alleen een applicatie gratis installeren, behalve voor een I-phone moet je hiervoor betalen dacht ik.

Wil ie echt een blackberry dan is tweedehands een goede optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie jij maar eens een goedkope smartfone te vinden waar whatsapp op kan.
Dan ken je net zo goed voor de blackberry curve gaan dan kan je Pingen en whatsappen.
Je hebt inderdaad internet nodig om te kunnen pingen. Je hebt dan zelfs het speciale Blackberry internet nodig om te kunnen pingen. Het goedkoopste is dan een Blackberry prepaid pakket te kopen. Deze kosten 20 euro en als je die van Hi of T-mobile neemt dan krijg je na de eerste keer opwaarderen met 20 euro, 3 maanden gratis internet en daarna kost het 12,50 per maand. Je kunt zo een pakket ook kopen in combinatie met een Blackberry curve telefoon die je dan ongeveer 149,95 kost inclusief Blackberry prepaid simkaart. Mijn kinderen hebben er ook 1 en ik zelf heb ook een Blackberry. Scheelt handen vol geld want nu hoef ik ze niet steeds te bellen, alles kan nu gratis via de ping gezegd worden. Heel handig dus.

Opmerkingen als hij is nog veel te jong ben ik het niet mee eens. Die kinderen hebben onderling heel veel contact via de ping en als kind wil je nou eenmaal jezelf niet graag buiten gesloten voelen, wilde wij vroeger ook niet :-) Ook zij willen met de tijd mee gaan en deel uitmaken van de leuke dingen die hun vrienden ook kunnen doen. Niet dat dat betekent dan iedere ouder zoveel geld uit moet geven aan hun kind, maar de leeftijd vind ik niet de reden om het niet te doen. Het is alweer vele malen goedkoper dan een playstation 3 of een Wii bv :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je moet internet hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet internet hebben op je telefoon van een provider via wifi kan je geen pingberichten sturen. Bijna alle providers vragen extra voor een Blackberry, omdat pingen hen niets anders oplevert dan de internetkosten. Je smst namelijk ook minder. Ik heb zelf ook gekeken voor een abonnement, maar het was bijna allemaal ong. 17 euro per maand. Als je aan iets van 120 belminuten/sms genoeg hebt.