Hoe kan het dat ik via Wi-Fi op mijn telefoon thuis gewoon kan internetten maar het in veel hotspots niet werkt?

Terwijl hij natuurlijk wel bereik heeft, en het is ook niet beveiligd. Bijvoorbeeld in de MacDonalds. Daar kan ik nooit gewoon op internet, terwijl dat wel zo moeten.

Het probleem doet zich niet alleen bij mij(n telefoon) voor maar ook bij andere(n).

Bijvoorbeeld bij de BlackBerry Curve 5830 en mijn Sony Ericsson Satio

Dus twee totaal verschillende telefoons. Ook niet alleen bij één hotspot of alleen bij de macDonalds, maar bij zo'n beetje iedere, geprobeerde hotspot.

De mijne (SE Satio; Symbian S60 V5) geeft wel aan dat er een verbinding is gemaakt. Verder kan ik er niks mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

In de McDonalds moet je eerst 'inloggen' (Je moet de algemene voorwaarden accepteren voordat je op internet kan). Misschien heeft dat er mee te maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat je je mobiel een vast ip-adres hebt gegeven via die mobiel zelf (dus niet via de router). Ik heb geen idee of dit op alle telefoons kan, maar als de functie erop zit, heb je het bewust zo ingesteld. Je zou het dan dus ook weer weg kunnen halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je telefoon zegt dat 'ie verbinding heeft gemaakt, zal het niet hier aan liggen. Maar voor die andere mobieltjes zou het nog wel kunnen gelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet verbinden, en dan via je browser "inloggen". Hierna kun je gewoon alles via WIFI doen.