hoe werkt de internetverbinding van een tablet?

Als er wifi op zit dan kun je toch via je kpn modem op internet. of heb je dan een apart abonnement nodig om te kunnen internetten?

Toegevoegd na 15 minuten:
En wat is dan een goede tablet met Wifi?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op een tablet PC met internetverbinding kan je inderdaad connectie maken met een wireless modem. Als jij een KPN abonnement hebt kan je op die manier internetten op je tablet PC zonder aanvullende kosten bovenop je huidige internet abonnement.

Je kunt met je tablet in binnen- en buitenland ook 'gratis' internetten als je een wireless verbinding hebt met een zogenaamde hotspot. McDonalds en andere winkels hebben ook vaak gratis hotspots waar je kunt internetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op een tablet met een 3G verbinding (zoals bij sommige ipads) kan je via 3G technologie verbinding maken met internet als je GEEN wifi connectie hebt. Hiervoor heb je wel een apart dataabonnement nodig met een SIM kaartje. Wil je dat niet dan kan je een tablet PC zoeken met alleen WIFI.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoe het werkt? In je tablet PC zit een ontvanger die het WIFI signaal van een router kan ontvangen. Er zit ook software op waarmee je kunt zoeken naar draadloze netwerken in het bereik en deze kunt beheren. Vaak moet je bijvoorbeeld een wachtwoord invoeren.