Ik heb een iphone 3gs met T-Mobile abbonement. Ik heb 1 jaar gehad en moet er nog 1. Ik wil echter mijn iphone verkopen en een bb halen. Zie omschrijf

ik wil mijn abbonement behouden, hoe maak ik mijn iphone simlock vrij en kan ik dat kaartje dan gewoon ik een bb steken? Kan iemand mij meer uitleg geven? HELP!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan je huidige simkaart in een BB gebruiken, zolang deze maar simlock vrij is.

Je Iphone unlocken kan door het volgen van deze stappen:

Zet de iPhone volledig uit.

Plaats een simkaart van een andere provider (KPN, Vodafone, Telfort) in je toestel en zet de iPhone aan.

Na het opstarten, kies ‘Ontgrendelen’. Indien gevraagd, voer de pincode in van de desbetreffende simkaart.

Verbind nu de iPhone voor een halfuur met je computer, met iTunes opgestart. Gedurende dit halfuur kun je de iPhone niet gebruiken, laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren. iTunes moet verbonden zijn met internet.

Koppel na een halfuur de iPhone los van de computer en sluit deze opnieuw aan, met iTunes nog steeds ingeschakeld.

iTunes zal aangeven dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd moet worden. Kies ‘Ja’.

Er verschijnt nu een melding ‘Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij’. Als je een pincode had ingesteld, moet je die nu invoeren. Linksboven op het iPhone-scherm verschijnt de naam van je nieuwe provider. Is dit niet het geval, dan moet je de iPhone nog een keer loskoppelen en aansluiten.

Dit is een volledig legale manier die door T-Mobile zelf zo wordt aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft alleen de bb simlockvrij te maken, aan de iPhone hoef je niets te doen, behalve eventueel foto's wissen enz