1) Ga naar "Instellingen (of settings)"
2) Ga naar "Draadloos & Netwerk (of wireless and network)"
3) Selecteer "Mobiele netwerken (of mobile networks)"
4) Selecteer "Netwerk mode (of network mode)"

Je ook deze Android applicatie gebruiken (zie link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

3G aan/uit zetten kan via instelling. Maar het is vervelend om iedere keer al die stappen te doorlopen. Daarom kan je ook een widget downloaden uit de Android Market. Bijvoorbeeld: Useful Switchers of APNdroid.
Om je GPS snel uit te zetten, sleep je de notificatiebalk (bovenaan je scherm waar ook je klok en andere verbindingen instaan) naar beneden. Je kan dan eenvoudig GPS aan of uit klikken; net zoals WiFi, Bluetooth, geluid en automatisch draaien van het display.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roaming uitschakelen

Met een Android toestel als de Galaxy S2 verbruik je – zeker wanneer data moaming geactiveerd is – ongemerkt iedere dag een aantal MB. Dus voordat je naar het buitenland vertrekt is het aan te raden om te kijken of roaming staat uitgeschakeld. Dit doe je door Applicaties > Instellingen > Draadloos en netwerk > Mobiele netwerken > Roaming. Het vinkje moet uitstaan en boven roaming staat pakketgegevens. Dit vinkje moet je ook uitzetten om geen dataverbruik te generen in het buitenland.

Als roaming staat uitgeschakeld, worden dataverbindingen van andere netwerken automatisch uitgeschakeld.

Dataverbindingen uitschakelen

Ook kun je hetzelfde bereiken door alle dataverbindingen uit te schakelen. Dit doe je door de powerknop even ingedrukt te houden en bij het volgende scherm de dataverbinding uit te schakelen.