Als ik een hard reset doe op mijn HTC HD Mini. Wat gebeurd er dan precies?

Ik wil een hard reset doen op mijn telefoon. Gaan er dan programma's zoals videospeler dan weg? Of gaan andere dingen dan weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een harde reset van een mobiele telefoon raak je geen programma's kwijt, ook blijft je klok en kalender op tijd en jouw agenda afspraken blijven bewaard.

Alle programma's die je aan het gebruiken was op het moment van reset zullen wel de informatie kwijtraken waar je op het moment van reset mee bezig was, maar al bewaarde bestanden en scores van punten bij spelletjes zullen behouden blijven.

Als je dus bijvoorbeeld halverwege het invoeren van de tekst van een SMS bericht de hard reset doet dan zul je die tekst na opnieuw opstarten van de telefoon wél helemaal opnieuw invoeren

Een hard reset wist het werkgeheugen van de telefoon, verder niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bestanden worden niet gewist, alleen openstaande bestanden worden niet opgeslagen zodat bij opnieuw opstarten de bestanden bij heropening de informatie bevatten van de laatste keer dat ze wel normaal zijn afgesloten.
De wijzigingen in bestanden die je na de laatste opening en voor de harde reset niet hebt opgeslagen die gaan verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb een HTC Touch 3G met Windows Mobile 6.1 - de hard reset die ik met het pennetje in een gaatje achter de batterij deksel doe heeft het bovenstaand effect.
Het zal voor jouw telefoon niet anders zijn, het geldt algemeen voor alle telefoons en ook computers. Omdat ik soms de telefoon wil resetten als hij heel traag geworden heb ik een programmaatje op de telefoon gezet die een soft reset geeft, dat is meestal voldoende om hem weer tip top te laten werken. Het programma soft-reset.1.0.cab van BlueSky Apps is gratis te downloaden en als .cab file op je telefoon te kopiëren.
Als je die file uitvoert krijg je het reset-programma op je telefoon zodat je de reset kunt uitvoeren met een button op je scherm zonder je batterijklep te openen.

Andere antwoorden (1)

Een hard-reset zet je telefoon terug naar de toestand die hij had als toen je hem kocht.