Kan ik betaalde apps van de iPhone van mijn telefoon aan iemand anders 'geven'?

Ik heb tiny wings gekocht een paar weken geleden, maar mijn vriend wil deze hebben en ik hoef deze app niet meer, kan ik deze dan naar mijn vriend sturen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Ja door de apps op je computer te zetten en het andere apperaat op die computer syncen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, maar kan niet zoals hierboven word gezegd. Je kunt immers ook geen muziek van b.v je IPhone op een andere Mac (pc) zetten, en dan weer op een ander Apple product zetten. Is allemaal beschermd door Apple.
Wat wel Jan is via ITunes iemand krediet te geven voor ITunes. Net zoiets als een cd bon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Jouw vriend moet dan via jouw apple acount de app 'kopen' er zal dan staan dat je al voor de app hebt betaald en hij zal hem gewoon downloaden.

Volgens mij kan je betaalde apps op 5 verschillende ipods/iphones zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan niet helemaal zoals je dat zegt.
Dat kan als hij inlogt op jou account, maar zodra hij synchroniseert met zijn eigen iTunes account is hij de app weer kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De andere antwoorden komen wel in de richting, maar dit mag en kan alleen als je je apple ID deelt. Je kunt 5 PC's machtigen met één apple ID en je kunt aankopen overzetten over die PC's als ze gemachtigd zijn.

Als je thuis in een netwerk zit (bijv. via WIFI) kan je ook de thuisdeling aanzetten, dan worden aankopen automatisch overgezet.

Dit kan een oplossing zijn voor jou en je vriend. Je kunt eventueel zelf zijn pc/laptop machtigen en je wachtwoord zelf invoeren. Je kunt namelijk later altijd de machtiging intrekken en de aankopen zullen dan niet meer werken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op deze manier kunnen jij en je vriend beide je eigen Itunes library beheren en aankopen delen.