Welke frequenties voor mobiele telefoons gebruikt men in Europa? En welke in de VS? En welk toestel kan men in beide werelddelen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Wij in NL gebruiken de 900 en de 1800 mhz.
Wat je nodig hebt is een dual-band telefoon om in zowel Europa als Amerika te kunnen bellen.
Vrijwel elke huidige mobiele telefoon heeft dual-band, tri-band en zelfs quad-band

Op deze link kun je zien welk land welke frequentie gebruikt http://www.frequentieland.nl/gsm/gsm-banden.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens onderstaande tekst die ik vond moet je toch echt minimaal een tri-band toestel hebben om zowel in Europa als in Amerika te kunnen gebruiken.

Dualband toestellen maken gebruik van een tweetal banden die naast elkaar in een van de werelddelen gebruikt worden.

Triband toestellen geven een beperkte toegang tot het GSM net in één van de twee werelddelen, terwijl quadband dan een volledige toegang in beide werelddelen geeft.

lees maar na:
"Today, most telephones support multiple bands as used in different countries to facilitate roaming. These are typically referred to as multi-band phones. Dual-band phones can cover GSM networks in pairs such as 900 and 1800 MHz frequencies (Europe, Asia, Australia and Brazil) or 850 and 1900 (North America and Brazil). European tri-band phones typically cover the 900, 1800 and 1900 bands giving good coverage in Europe and allowing limited use in North America, while North American tri-band phones utilize 850, 1800 and 1900 for widespread North American service but limited worldwide use. A new addition has been the quad-band phone, also known as a world phone, supporting all four major GSM bands, allowing for global use (excluding non-GSM countries such as Japan).

There are also multi-mode phones which can operate on GSM as well as on other mobile phone systems using other technical standards or proprietary technologies. Often these phones use multiple frequency bands as well. For example, one version of the Nokia 6340i GAIT phone sold in North America can operate on GSM-1900, GSM-850 and legacy TDMA-1900, TDMA-800, and AMPS-800, making it both multi-mode and multi-band.

Note that while the Nexus One, like many other devices on the market, may also become available in a UMTS I/II/IV or 2100/1900/850MHz combo,[6] it would still be considered tri-band UMTS, not quad-band, as the hardware is limited to supporting any 3 bands at one time. Further, as HSPA runs atop UMTS, it would not be considered a "mode" by strict definition."

Toegevoegd na 3 minuten:
Dualband is óf 900 + 1800 MHz (Europa) óf 850 + 1900 MHz (Amerika)