Sluiten de apps op de iphone volledig als je de thuis knop (home button) indrukt?

Ik ben zelf een windows smartphone gewend en daarbij worden applicaties niet afgesloten als je op het kruisje klikt. Die leiden een eigen leven in het geheugen.

Hoe werkt dat op een iphone met de apps? Sommige apps gaan door (zoals de Ipod) en kan je tegelijk starten. Als ik de NS reisplanner start gaat die verder waar ik gebleven was.

Kortom, wordt een app volledig afgesloten op een iphone?

Toegevoegd na 20 minuten:
Het gaat om een Iphone 4 met laatste OS 4.3.3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Kimath
12 jaar geleden
welke versie iPhone heb je?

Het beste antwoord

Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar als je de iPhone 3GS, IPhone 4 of de nieuwste IPod touch heb, is het mogelijk om te 'multi-tasken'. Dit houdt in dat de apps niet volledig worden afgesloten. Dit geldt niet voor de meeste spellen, want die starten opnieuw op zodra je het afsluit.
Door 2 keer op de Homeknop te drukken, krijg je een balk onderaan in beeld met de apps die je recentelijk hebt geopend. Door 1 app met je vinger lang ingedrukt te houden, beginnen ze te trillen en verschijnt er een 'kruisje' rechtsboven iedere app. Door op dat kruisje te klikken, verwijder je de app, waardoor je iPhone die app afsluit.
Tip: Vaak is het handig om af en toe alle apps af te sluiten, want je IPhone of IPod touch kan erdoor vertraagd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ze staan daar allemaal in. Zoveel geheugen zit er toch niet op? Dit moet toch heel anders werken dan Windows? Volgens Apple is het een snelstartlijstje. Wel interessant, ik lees op http://www.mobilemac.nl/iphone/iphone-os-4-0-kan-multitasken/ dat een iphone juist niet kon multitasken, behalve de Ipod en telefoon (dus enkele applicaties) en dat dit gewijzigd zou zijn. Maar hoe het nu precies zit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

klik 2 keer snel op de home toets.
Dan kun je de apps aflsuiten door even op de app te klikken en dan per app op het kruisje te klikken.
Dan zijn ze pas echt afgesloten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staan die allemaal open dan? Ik dacht dat dit alleen een lijstje was met laatst geopende apps.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep, die staan echt allemaal open!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even getest en inderdaad na afsluiten duurt het starten langer. Dank voor je bijdrage!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alstjeblieft!!
nee ze blijven actief, je kan ze handmatig afsluiten echter is dat niet nodig.. het is immers geen HTC welke steeds vastloopt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De iphone loopt inderdaad niet vast, maar als al mijn applicaties actief blijven dan zijn dat er zoveel. Zoveel werkgeheugen zit er niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iPhone loopt wel degelijk vol en vast, maar echt multitasken kan hij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Mijn iPhone is nog niet vastgelopen gelukkig. Er staat wel veel open.
Een iPhone kan niet of nauwelijk multitasken. Echter blijven de afgesloten applicaties wel in de achtergrond geladen, maar zijn deze niet actief (deels). Ik heb een app die geregeld het geheugen opruimt, dan worden niet gebruikte applicaties ook afgesloten. Door alleen op de home button te drukken worden de apps dus niet volledig gesloten.

Een goed voorbeeld is een messenger (GTalk bv). Deze kan via een browser worden opgeroepen en gebruikt. Echter zodra men naar een andere app wisselt (home button of uit), is men gelijk ook niet als actief/online te zien. Ook wisselt de iPhone graag van WLAN (erg irritant als je een netwerk wilt scannen), maar dat is niet de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke apps zijn er om het geheugenbeheer te regelen? Ik heb net alles handmatig afgesloten (50 stuks of zo). Dat blijf ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik freememory 2.0, maar er zullen er inmiddels wel meer apps zijn die dat ook kunnen. System Lite geeft wel een aardig overzicht van de gebruikte resources. Indirect aan het open hebben van veel apps, is het hoge(re) stroom/batterijverbruik. Wat veel stroom spaart, is WiFi en BT alleen aan te zetten als men het nodig heeft. Hetzelfde geldt voor de locations services. Het push en automatisch checken van je email kost ook goed stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga ik even opzoeken, bedankt! Batterijgebruik is inderdaad hoog.